Totem skrev:
Om folk hade en förmåga att svara på frågan som ställs så hade vi inte haft så mycket tjafs i denna tråd.
Hur kul hade det varit då?
 
Kurtivan skrev:
OM inlägg #48 kommit tidigare har vi inte hat så mycket tjafs i denna tråd.
Nej, då hade nog folk gett mig sin mening om hur man kan bära barn i sele, hur man håller en hammare, att det är jobbigt att skruva också etc.
 
  • Gilla
Sister ray och 1 till
  • Laddar…
Kanske det, men av ren välvilja isåfall och inget att hetsa upp sig för.
 
  • Gilla
arkTecko
  • Laddar…
Studion skrev:
Nej, då hade nog folk gett mig sin mening om hur man kan bära barn i sele, hur man håller en hammare, att det är jobbigt att skruva också etc.
Samtidigt var ju frågan formulerad på det viset att många tyckte det var fel väg att gå.
Så alla "tips" har varit i all välmening tycker jag.
Att du sen brusade upp höjde bara underhållningsvärdet på tråden enligt mig men jag har lite kass humor med....
Längden på skruven ger sig ju lite själv tex, bara att flukta med en tumstock på tänkt skruvväg.

Lycka till med väggen i alla fall :)
Nu med flera olika lösningar.
 
Kurtivan skrev:
Kanske det, men av ren välvilja isåfall och inget att hetsa upp sig för.
Sluta ordbajsa nu. Jag har inte hetsat upp mig.
 
Nää, men det lät som du skulle ;). Gå å skruva nu...
 
Blindnit skrev:
Längden på skruven ger sig ju lite själv tex, bara att flukta med en tumstock på tänkt skruv.
Allt är uppenbart när man kan det. Jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om jag är ensam om att undra hur långa (och många) skruv man ska ha i en given situation. Många saker inom ljudteknik och musik som är uppenbara för mig har du noll aning om, det kan jag garantera.

Jag har själv skrivit det mesta med humoristisk underton, så jag har lika kass humor jag med.
 
Studion skrev:
Allt är uppenbart när man kan det. Jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om jag är ensam om att undra hur långa (och många) skruv man ska ha i en given situation. Många saker inom ljudteknik och musik som är uppenbara för mig har du noll aning om, det kan jag garantera.

Jag har själv skrivit det mesta med humoristisk underton, så jag har lika kass humor jag med.
:)
Men tänk på det där jag nämde om att inte skruva reglarna stumt mot golv, vägg och tak.
Jag TROR att det kan försämra ljudisoleringen rätt rejält.
 
S
Blindnit skrev:
Fick en bild av att det var en vägg inuti ett rum.
Men det visade sig vara fel.
studion skulle byggas i en större lokal
 
S
Studion skrev:
Allt är uppenbart när man kan det. Jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om jag är ensam om att undra hur långa (och många) skruv man ska ha i en given situation. Många saker inom ljudteknik och musik som är uppenbara för mig har du noll aning om, det kan jag garantera.

Jag har själv skrivit det mesta med humoristisk underton, så jag har lika kass humor jag med.
om du får lust att köpa någon mer skruvdragare. köp ett kit med slagskruvdragare och vanlig maskin.
tror du kommer gilla slagskruvdragaren.
ritar du upp på syllen vars eventuella öppning(ar) ska vara så tror jag att kommer gå bra.
eventuellt problem i hörnen
din ritning sist var bra så du har rätt tänk.
ska leja dig nästa gång vi ska bygga hörseltestlokal.
 
Totem skrev:
Sen att en del till och med tror sig veta bäst pga en titel som "forumgud" är än värre. Bara för att man har varit aktiv på ett forum länge är inte synonymt med att man vet bäst.
Jag vill bara passa på att nämna att vi som är Forumgudar eller Gudfaddrar eller högre inte tror att vi kan allt för att vi är det, utan det är istället tvärtom så att vi är Gudar för att vi tror att vi kan allt ;)
 
Blindnit skrev:
Hur kul hade det varit då?
Inte alls kul, har inget emot att ha kul, men en enkel konkret fråga som TS hade, borde ha besvarats först. Sen kan det spåra ur.. :)

Hade frågan ställts typ så här; " jag skall bygga en vägg och jag har valt att skråskruva reglarna som fästmetod. Vad skall jag ha för skruv? Finns det andra lämpliga metoder och vad är för och nackdelarna?" Då hade det varit ett annat läge. Men nu hade TS saken klar för sig och därför ställde en enkel fråga. Svaren blev ju något helt annat....
 
Blindnit skrev:
Ju högre "titel" man har desto mer tid tillägnar man framför datorn och mindre tid läggs på praktiskt arbete ;)
Nej precis, för vem har liksom någonsin lärt sig något genom att läsa!? ;)
 
Kurtivan skrev:
OM inlägg #48 kommit tidigare har vi inte hat så mycket tjafs i denna tråd.
TS ska inte ens behöva skriva inlägg #48. Det går att besvara hans fråga om hur man ska skråskruva i alla fall.
 
  • Gilla
kontorsråttan och 1 till
  • Laddar…
thomasx skrev:
Nej precis, för vem har liksom någonsin lärt sig något genom att läsa!? ;)
För att besvara frågan så har jag själv lärt mig en massa som jag inte förr visste att det kunde va bra att veta genom just detta forumet :)
Mycket inom el och även annat, speciellt materialval och lösningar man inte ens visste fanns.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.