T tompaah7503 skrev:
Först ser man bara en båt komma mot en.
 
  • Gilla
  • Haha
TRJBerg och 13 till
  • Laddar…
Hornbach Botkyrka någon vecka sedan...

En silverfärgad VW Passat med byggmaterial på takräcket parkerad inomhus i byggvaruhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Arg
emilvikstrom och 6 till
  • Laddar…
Cheesen
Campar Campar skrev:
Hornbach Botkyrka någon vecka sedan...

[bild]
Jo på tal om överlast ....
 
Campar Campar skrev:
Hornbach Botkyrka någon vecka sedan...

[bild]
ca 300 kg, så bara runt 3x maxlasten för takräcket :)
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Kanske ska förtydliga att det inte är jag som är skyldig! :)
Hade jag sett en polis utanför hade jag faktiskt tipsat dom!
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Hörde om en kund hos volvohandlaren här i byn som behövde en ny takbox. Locket hade flugit av på motorvägen....

Handlaren frågade lite försiktigt hur fort det hade gått och svaret var 160 km/h... Den boxen var visst inte specad till mer än 110 km/h.

Cykelställen vi har är specade till 130 km/h men det känns lite otrevligt med 4 cyklar på taket i den hastigheten....
 
  • Gilla
Oskarrrr och 2 till
  • Laddar…
Det borde man knappt få sälja. Däck får ju inte vara specade för mindre än bilens maxfart. 110km/h är ju lägre än man får köra i.
 
  • Gilla
daviid och 4 till
  • Laddar…
Något mer man inte borde få sälja är bilar som kan köras i högre hastighet än rådande hastighetsbegränsning. Med modern teknik borde detta vara simpelt.
 
  • Gilla
Solute1 och 5 till
  • Laddar…
För några år sedan handlade jag hos en stenleverantör. En annan familj hade hyrt en liten skåpbil med baklyft. De bad en truckförare på plats att ställa på en pall marksten på lyften, som stod rätt ut i nivå med lastutrymmet. Planen var sedan att de skulle handflytta alla stenar in i lastutrymmet. De hann inte långt innan lyften knäcktes. En av dem stod precis bredvid och fick sten på fötterna, men inga allvarliga skador. De fick snällt handlasta allt från marken, samt lämna tillbaka bilen med en troligen ganska dyr reparation som följd. De hade en otrolig tur att ingen fick benen avslagna.
 
T tompaah7503 skrev:
Något mer man inte borde få sälja är bilar som kan köras i högre hastighet än rådande hastighetsbegränsning.
Ja jäklar vilket lyft för trafiksäkerheten, speciellt när man kommer ifatt någon som kanske ligger i 75 km/h på en normalkurvig 90-landsväg. Förslaget får dubbeltumme från min sida.:thumbdown::thumbdown:
 
  • Gilla
klaskarlsson och 8 till
  • Laddar…
Den moderna tekniken ska ju såklart också se till att man inte kan köra långsammare än rådande hastighetsbegränsning. (y)
 
  • Gilla
ch75 och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Den moderna tekniken ska ju såklart också se till att man inte kan köra långsammare än rådande hastighetsbegränsning. (y)
Fast då blåser locket av takboxen norr om Uppsala exempelvis. :surprised::thumbdown:
 
  • Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja jäklar vilket lyft för trafiksäkerheten, speciellt när man kommer ifatt någon som kanske ligger i 75 km/h på en normalkurvig 90-landsväg. Förslaget får dubbeltumme från min sida.:thumbdown::thumbdown:
Berätta mer om den där kurviga 90-vägen...
 
  • Gilla
Alecci och 1 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Berätta mer om den där kurviga 90-vägen...
Har inte så mycket att säga om den. Är det något speciellt du undrar över?
 
  • Gilla
se_jazman och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har inte så mycket att säga om den. Är det något speciellt du undrar över?
Ja, var den finns den kurviga 90-vägen till att börja med?
Inte ens vägar med 80 km/h som hastighetsbegränsning är idag särskilt kurviga av sig.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.