Så för att inte den här tråden ska dö eller forummedlemmarna åka dit för rattsurfande, tycker jag att alla från och med nu ska ladda upp med en ordentlig kamera i passagerarsätet. Ingen modern rackare som kan misstas för en telefon, utan en hederlig gammal systemkamera med ordentligt med rattar som ska skötas. Då blir det ordning och reda.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
N
F faf skrev:
[bild]
Dagens medtrafikant:sweat:
(Rödljus, stillastående vid fotografering.)
Ja de är lite ironiskt med människor som älskar att visa andras fel även gör fel själv.skulle ej vilja möta dig i trafiken som har som vana att ta upp mobilen så fort bilen ståt still.
Hoppas att du ej kör på ngt barn.
 
  • Haha
whak
  • Laddar…
hsd
O.T.
En mobilhållare för en hundring och använd mobilens högtalarfunktion om det ska vara så viktigt att telefonera i trafiken
 
Fairlane
Som sagt vi kan väl släpps mobildiskussionen?
Ska man vara noggrann så har fotografen inte skrivit att en mobiltelefon använts. Det kan lika gärna vara en systemkamera eller en liten kompaktkamera (jag använder själv det dätt ofta). Andra slutsatser har läsaren dragit själv och genom sig själv känner man andra. Riskerna med att fotografera stillastående är inte så stora, man kan missa att det slår om till grönt, men det dör bara de mest stressade bilisterna av, de som kanske inte borde köra..
Värre är de där jag spelar Fifa när jag kör. Övriga trafikanter är inte tänka säkerhet utan kan bromsa helt plötsligt framför mig.

Så tillbaks till lastningar. En bild på en felaktig lastning kan göra att någon annan (eller den skyldige) inser att det kanske inte är så bra att göra så och lastar bättre nästa gång.
 
  • Gilla
em72 och 6 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Står du stilla, vid t.ex ett rödljus, så är det inte KÖRNING, och tillåter att fippla med mobilen (enligt lagen)
Jag säger förlåt för ot direkt.
Men jag är på riktigt nyfiken på var du hittar det lagrummet. Länka gärna.
Jag håller helt med dig, men vill gärna ha det på pränt.
Diskussionen kan gärna fortsätta i en annan tråd.
Som plåster på såren hoppas jag att jag kan bidra med en bra bild då jag skall till byggvaruhuset idag.:cool:
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Så för att inte den här tråden ska dö eller forummedlemmarna åka dit för rattsurfande, tycker jag att alla från och med nu ska ladda upp med en ordentlig kamera i passagerarsätet. Ingen modern rackare som kan misstas för en telefon, utan en hederlig gammal systemkamera med ordentligt med rattar som ska skötas. Då blir det ordning och reda.
Men vaffan..

Måste vi vänta på att bilderna ska framkallas och sen digitaliseras också... :crysmile:
 
engs
https://www.kjell.com/se/produkter/...h-cam-mini-bilkamera-med-rorelsesensor-p51456

Kör med denna, sitter bakom backspegeln på passagerarsidan, ser den inte ens från förarsätet, så tar noll sikt.
Spelar in kontinuerligt, ser man nått som ska sparas trycker man bara på knappen så kan man ladda ner till telefon vid ett senare tillfälle. Eller plocka med sig SD-kortet.
(Jo jag fattar att systemkameran är ett skämt... ;) men när det ändå var uppe på tal).
 
Har reglerna ändrats så att kameror som startar automatiskt och filmar på allmän plats är tillåtna numera?
 
G
N Nyikåk skrev:
Har reglerna ändrats så att kameror som startar automatiskt och filmar på allmän plats är tillåtna numera?
Ja.
Så länge DU(någon) sitter i bilen, så får den filma, men har du parkerat och bilen är tom, så får den fortfarande inte filma.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
engs
Det är OK sen ett gäng år, 2016?
I vilket fall sålänge den bara filmar då du sitter i bilen, då betraktas det på samma sätt som du håller i en kamera.

Jag är ute hos endel kunder som har fotoförbud inom deras området, då får jag ha koll och rycka kabeln bara.
 
  • Gilla
Byggdjuret
  • Laddar…
Men skit i det där nu, ingen dog ju.
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
A
Jamen....
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Dom tre brädorna i mitten dansade fint i vägguppen.
 
  • Brädor fastspända på ett släp bakom en bil, tre mittersta bräder sticker upp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
calibramicke och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.