Jag borde nog fota pappas hus och lägga ut här, mitt föräldrahem menar jag, en suterängvilla byggd -72. Mycket av det 'är renoverat i o f s men han har några pärlor kvar:
- Gillestugan i suterängvångingen - furupanel på väggar och tak, lackat furugolv och öppen spis i mexitegel, allt helt orört. Möblerna och gardinerna har ju bytts, dock.
- Badrummet med blårandiga plasttapeter och grått plastgolv...inte så extremt kanske men enormt välbevarat, jag tror att bara wc-stolen är bytt (en vit mot en vit, så det gör ingen större skillnad).
- Köket som fortfarande har samma luckor (fanerade, vet ej träslag) med glasknoppar, bänkskiva (teakfaner), golv (korkoplast) och kakel (nånting obeskrivligt) - och ja, det har en bartunga med överskåp. Tyvärr har vitvarorna fallit för åldersstrecket för länge sen - spis, fläkt och diskmaskin i matchande grönt...

Och visst, Cheesus, nog har han en liten bastu som används som förråd!

Ja, jag måste verkligen passa på och fota nästa gång jag kommer upp. Han pratar allt oftare om att sälja.
 
Jag har en del foton där jag som tvååring posar i brunt banlonlinne, lejongula frottéshorts och naturligtvis - träskor. Dock är ju jag själv ett gränsfall - född 78.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.