qsecofr skrev:
Clas Ohlsson har den tror jag.
Fast inte via webben som väl var grejen här kanske?
Det har dom, tack för det! Lite av grejen är att jag har ett större tillgodokvitto på Netonnet som jag ville bli av med. Pratade med netonnets support igår och öppet köp var dom väldigt generösa med lät det som då jag vill prova den för att se om den klarar vår backe vi har i gräsmattan, den är rätt rejäl! Har inte kollat vinkel, inte varit där på ett tag.
 
20150529_120426.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns det någon chans att den skulle klara en transportgång som är 80cm bred och är S-formad? Se bild. Gången är ca 8 meter, och grus i samma nivå på ena sidan och en 30cm hög mur på andra sidan?
 
flovv skrev:
Har kollat fram och tillbaka (ink läst hela den här tråden) och bestämt mig för WG792E och kollade igår och då hade NetOnNet den i lager, men idag när jag tänkte beställa den så står det att den är slutsåld och utgående modell (antar att dom inte får inte fler). Så trist :/
Jag kikade på NetOnNet nu (14:45) och då fanns det i webblager. Hittade ingen info om att den är en utgående modell.

Läste inte hela ditt inlägg, fel modell
 
Intressant "uppföljning".
Jag ringde CO och frågade hur snälla dom är med öppet köp och fick tillbaka att det är lite upp till butikerna, men enligt killen så måste man ju få testa grejerna innan man vet om den är bra eller inte. Jag frågade också hur det var med lagerstatus i Göteborgstrakten, då det bara står "ett fåtal kvar" på alla affärer, så han ringde och kollade det. Visade sig att dom inte sålde den alls just nu, utan väntade på nya nätagg till tillverkaren, säljstopp helt enkelt.
Jag tänkte då att det kanske är samma sak för netonnet, därav borttagna ur sortimentet, men fick till svar att så inte var fallet. Dock tror jag att det fortfarande kan vara så, vi får la se om nån vecka eller så om den dyker upp i lager igen.
 
Beställde min 792 på Blomsterlandet ( dom har den i sin webbutik) Fick min förra veckan.
 
david gustafsson skrev:
Beställde min 792 på Blomsterlandet ( dom har den i sin webbutik) Fick min förra veckan.
Jo såg att dom också har den.
Nöjd med den?
 
Worx 796E, nu är det konstaterat att min slinga kan ligga som närmast 90 cm från häck, totalt ca 2 meter från två grannars slingor som har HQ. Stor mening att ha så mycket oklippt yta att trimma. Försökte skärma av med en galvad skottkärra utan effekt. För dåligt detta, supporten säger att 2 meter gäller. Något missnöjd, synd på en så fin maskin annars.
 
peternicklas
nikbei skrev:
Worx 796E, nu är det konstaterat att min slinga kan ligga som närmast 90 cm från häck, totalt ca 2 meter från två grannars slingor som har HQ. Stor mening att ha så mycket oklippt yta att trimma. Försökte skärma av med en galvad skottkärra utan effekt. För dåligt detta, supporten säger att 2 meter gäller. Något missnöjd, synd på en så fin maskin annars.
Nja stämmer detta verkligen? Vilken årgång är det på dessa HQ?
 
peternicklas skrev:
Nja stämmer detta verkligen? Vilken årgång är det på dessa HQ?
Lite halvt offtopic:
Jag har en AM 310 och grannens G-force verkar ha lite problem. Ofta går den över slingan en liten bit och stannar men igår för den över och började klippa på min tomt helt normalt. Vände vid min slinga och så. Där emot så rullar min HQ på helt normalt. Vi har väl ca 70-80 mellan kablarna på en sträcka av ca 20 meter.
 
Tro mig, har pratat med supporten flera gånger med två olika. HQ 220, år 2013 och 2014 vill jag minnas, inte äldre.
 
peternicklas skrev:
Nja stämmer detta verkligen? Vilken årgång är det på dessa HQ?
Tro mig, har pratat med supporten flera gånger med två olika. HQ 220, år 2013 och 2014 vill jag minnas, inte äldre.
 
Hej!
Har ett problem med min WG790E.

Den fungerar som den ska i de flesta aspekter. MEN, när den ska leta sig hem för laddning och går på en Ö, så går den runt runt i Ö:n tills den bara stannar och lägger av.
Det är en ganska komplicerad ö som inte är rund och kanske 30m i omkrets. Men den går likadant om den går på ön vid vinbärsbuskarna. Den går ca 5 varv och stannar sen och stänger av sig.
Linorna ut till ön ligger ihop i samma märlor.

Ser att några andra haft samma problem, men inga svar ännu. Har inte kollat med supporten. Ganska frustrerande när den i övrigt imponerar stort på min komplicerade tomt (med 420m begränsningskabel och 4 släppzoner)
 
peternicklas
Samir Abulkheir skrev:
Hej!
Har ett problem med min WG790E.

Den fungerar som den ska i de flesta aspekter. MEN, när den ska leta sig hem för laddning och går på en Ö, så går den runt runt i Ö:n tills den bara stannar och lägger av.
Det är en ganska komplicerad ö som inte är rund och kanske 30m i omkrets. Men den går likadant om den går på ön vid vinbärsbuskarna. Den går ca 5 varv och stannar sen och stänger av sig.
Linorna ut till ön ligger ihop i samma märlor.

Ser att några andra haft samma problem, men inga svar ännu. Har inte kollat med supporten. Ganska frustrerande när den i övrigt imponerar stort på min komplicerade tomt (med 420m begränsningskabel och 4 släppzoner)
Hur ser ön ut?
 
Samir Abulkheir skrev:
Hej!
Har ett problem med min WG790E.

Den fungerar som den ska i de flesta aspekter. MEN, när den ska leta sig hem för laddning och går på en Ö, så går den runt runt i Ö:n tills den bara stannar och lägger av.
Det är en ganska komplicerad ö som inte är rund och kanske 30m i omkrets. Men den går likadant om den går på ön vid vinbärsbuskarna. Den går ca 5 varv och stannar sen och stänger av sig.
Linorna ut till ön ligger ihop i samma märlor.

Ser att några andra haft samma problem, men inga svar ännu. Har inte kollat med supporten. Ganska frustrerande när den i övrigt imponerar stort på min komplicerade tomt (med 420m begränsningskabel och 4 släppzoner)
Supporten var tydlig i mitt fall att man ska alltid dela slingorna runt öar med 1,5 cm och sätta varannan märla. Det var oklart i manualen hävdade de. Jag har det inte så och det funkar.
 
Går det inte placera ett hinder någonstans runt ön som den krockar med och söker upp linan på nytt på? Och på så vis bara går max ett varv. Eller försöker den leta sig runt hindret och går på ön igen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.