Jonas Persson
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Har vi inte tidigare konstaterat att det var så sådana sajter såg ut pre-google? Alta vista, Yahoo, Passagen, Torget osv.
Onekligen var Internet fortfarande ungt och verktygen för webbdesign enkla. Glöm inte att de trots mycket information fortfarande behövde vara lätta så att de dök upp samma dag för dem som hade modem.

Men jag minns att just ICQ ansågs vara bland de absolut fulaste.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jonas Persson
T TowaTei skrev:
Ja, det var ju Googles USP där i början - enkelheten, en vit sida med en logga och ett sökfält.
Vi har pratat om det tidigare, google.com är grafiskt enkel, men koden bakom är ett monster.
 
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

Icq Sound

Kommer ihåg mitt UIN än idag. 😎
Tror jag kommer ihåg mitt med, 5siffror
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T Tovan skrev:
Gick teknisk gymnasium första halvan av åttiotalet. 4-5 körde den klassiska Salomonryggsäcken. Övriga körde Kånken eller den klassiska gröna militärbagen förutom några som skulle vara förmer. Cavalletes attackväska.
En sådan hade jag, 85-88.... 😱
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
nino nino skrev:
Tror jag kommer ihåg mitt med, 5siffror
7 här, inte medlem lika tidigt.. 😐
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Miranda IM körda man så man kunde köra både ICQ och messenger
 
  • Älska
David Wallin
  • Laddar…
Man körde väl Centericq som klarade av alla IM-system?
 
En Cavaletportfölj var mer eller mindre ett MÅSTE om man gick Tekniskt Gymnasium på 80-talet:)
Iallafall i mina trakter :)
 
  • Brun portfölj, metall- och läderdetaljer, vit bakgrund, vintage, handtag uppe, stängt lås, kompakt, affärsaccessoar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Trollskidan och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
En Cavaletportfölj var mer eller mindre ett MÅSTE om man gick Tekniskt Gymnasium på 80-talet:)
Iallafall i mina trakter :)
Ungefär lika viktigt för mina Naturvetare-klasskamrater, d v s den hälften av klassen som hade manchesterjeans, slipovers, vattenkammat hår och ogillade gymnastiken.
Den andra, utspejsade, delen av klassen som jag nog tyckte jag tillhörde hade hemsydda kläder, farfarsskjortor (givetvis köpta i Arbetarboden på Gamla Brogatan) och Kånkenryggor. Men samtliga hade svindyra miniräknare, främst TI men även Casio. Jag hade både en TI och en Casio, den sistnämnda lever ännu i högsta välmåga (har för mig jag postat den här).
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ungefär lika viktigt för mina Naturvetare-klasskamrater, d v s den hälften av klassen som hade manchesterjeans, slipovers, vattenkammat hår och ogillade gymnastiken.
Den andra, utspejsade, delen av klassen som jag nog tyckte jag tillhörde hade hemsydda kläder, farfarsskjortor (givetvis köpta i Arbetarboden på Gamla Brogatan) och Kånkenryggor. Men samtliga hade svindyra miniräknare, främst TI men även Casio. Jag hade både en TI och en Casio, den sistnämnda lever ännu i högsta välmåga (har för mig jag postat den här).
Hos "oss" var det Casio som gällde :)
Har kvar min, den funkar fortfarande! Jäkligt avancerad med den tidens mått.
 
  • Vintage Casio FX-602P programmerbar kalkylator med texten "HelloPocket" på displayen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Trollskidan och 4 till
  • Laddar…
Inför gymnasiet blev det en TI-58. Leddisplay och ganska besvärliga knappar men första riktiga kontakten med (begränsad) programmering. Uppgraderade efter något år till en TI66 som jag fortfarande använder. Minns att när man gick in på prov var man tvungen att visa upp räknaren och göra en rensning av minne och program.
 
  • Gilla
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ungefär lika viktigt för mina Naturvetare-klasskamrater, d v s den hälften av klassen som hade manchesterjeans, slipovers, vattenkammat hår och ogillade gymnastiken.
Den andra, utspejsade, delen av klassen som jag nog tyckte jag tillhörde hade hemsydda kläder, farfarsskjortor (givetvis köpta i Arbetarboden på Gamla Brogatan) och Kånkenryggor. Men samtliga hade svindyra miniräknare, främst TI men även Casio. Jag hade både en TI och en Casio, den sistnämnda lever ännu i högsta välmåga (har för mig jag postat den här).
Haha, hos oss så kände nog alla vi naturare förakt inför de där bedrövliga teknikerportföljerna! :D Vad gäller miniräknare var det HP som gällde hos oss som ansåg oss för fina för Casio fx82. Jag är dock några år yngre.
 
  • Gilla
TryBran och 2 till
  • Laddar…
Jag gick verkstadsmekanisk linje på gymnasiet, två år under första halvan av 80-talet. Jag och de flesta andra hade skolböckerna i en plastpåse från Systemet.
Person går i trappor med plastpåse, bär jeans och mörk jacka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Fredandel och 11 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Jag hade en Sharp PC-1450.
[länk]
Tyvärr gick den hädan när en väska for i golvet.
Hos oss hade de flesta TI med knappar som ofta gjorde dubbelslag. En kompis körde dock Sharp och han hävdade bestämt att Accepts låt egentligen hette Fast as a Sharp.

 
  • Gilla
  • Haha
m4n63 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.