Stora problem, drick ur muggen om du har armar och händer.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Funkar tyvärr inte på take away
Skulle de säga nej till mitt rostfria sugrör..? 🥹
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
H Hetlund skrev:
Jag brukar tänka på den danska Kirsberry, men det är ju något delvis annat. Minns att mina föräldrar brukade köpa den när vi tog färjan över till Dragör eller Köpenhamn. Vet inte om den fanns på Systembolaget - jag fick inte gå dit på den tiden.

De äldsta flaskorna såg ut just så här: som ett litet trälock med ett metallglas i. Senare var locket och glaset i plast, numera är det visst bara en gjuten symbol i flaskan. (Jo, den finns fortfarande att köpa i Danmark.)

Jag tror att Kirsberry har varit uppe förut i tråden, men goda minnen tål ju alltid att återupplivas. Vinet hade förresten en distinkt smak av mandel, kanske till och med bittermandel.
Den där var populär i mitt gäng när jag bodde i Malmö i slutet på 70-talet. Samlade på de små flaskorna. Om man hade lite tur kunde man spä den med hälften sockerdricka och göra sig populär bland tjejerna… vilka tider…
 
kashieda kashieda skrev:
Skulle de säga nej till mitt rostfria sugrör..? 🥹
Fattar inte att restauranger (utan takeaway) inte kör på metalsugrör, papper är helt värdelöst.
 
Är det någon som använder sugröret? Jag använder det på sin höjd som drinkpinne
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är det någon som använder sugröret? Jag använder det på sin höjd som drinkpinne
Behövs det verkligen i champagnen? 🤓
 
  • Gilla
C.Ö
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Behövs det verkligen i champagnen? 🤓
Drinkar och groggar
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är det någon som använder sugröret? Jag använder det på sin höjd som drinkpinne
Milkshake till burgaren såklart!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Milkshake till burgaren såklart!
Okej. Men det dricker man ju kanske 2 gånger per år max
 
  • Wow
Tokslut
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Okej. Men det dricker man ju kanske 2 gånger per år max
Kanske om det är Volt som kommer cyklandes med burgaren ;) Men för oss som äter på plats slinker det ner flera :p
 
  • Gilla
Betty72
  • Laddar…
Jonas Persson
Fotografen Fotografen skrev:
Det var något Galenskaparna hittade på på TV på 80-talet. En tecknad bild på någon slags tupp/fågel som gick fram på rulle. Jag hittar ingen bild på den, detta var före internetåldern så den har inte spridit sig.
Minns den inte, men den finns på Youtube.

Man med rufsig hår visar bild, utomhus med text som antyder humoristiskt innehåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

03.59
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Kanske om det är Volt som kommer cyklandes med burgaren ;) Men för oss som äter på plats slinker det ner flera :p
Dricker rött eller öl till burgare. Kan ta en milkshake som dessert. Sällan dock.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är det någon som använder sugröret? Jag använder det på sin höjd som drinkpinne
Beror på vad man dricker. Muddlade drinkar som caiprinha tycker jag gör sig bäst att drickas nedifrån med sugrör. En whiskey sour eller old fashioned – nej.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Våra barn kommer en dag om 40 år säga. "Jag minns när jag var liten, då kunde man dricka grogg ur sugrör som var i plast och höll formen mer än 1 minut"
Och tills de blir vuxna väljer världsförbättrarna att göra just barnens liv lite sämre genom sin symbolpolitik.
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Det är sånt vi kommer ihåg. Våra barn kommer en dag om 40 år säga. "Jag minns när jag var liten, då kunde man dricka grogg ur sugrör som var i plast och höll formen mer än 1 minut"
Eller "Jag mins när vi hade kärnkraft och kunde ha lampor tända mer än en timme per dygn"
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Pjer Polanski och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.