Z som i zafir
Seriealbumomslag, "Spirous Äventyr 2", tecknade figurer, röd bakgrund, titel "Z som i Zafir", Carlsen Comics.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Saknar visst nummer 11
Stapel med serietidningar, "Gaston", olika nummer, färgglada omslag, karaktärer, seriefigurer, humor, underhållning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Mange_64 och 11 till
  • Laddar…
Maria T
Keiller Keiller skrev:
Undrar om inte det där med att erbjuda okända skjuts minskade lite efter att Rutger Hauer var ute och liftade?
[bild]
"The Hitcher" ja, den filmen var vi många som pratade om som den otäckaste vi nånsin sett.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Någon som läste denna serie? Första delen med Yoko Tsuno kom 1972 och några delar översattes till svenska 1979 - 1984. Jag gillade speciellt de två avsnitten med utomjordingarna från Vinacea. De är blå, precis som smurfarna.

Ser att det kommer nya avsnitt, senast 2022, men även att det ges ut samlingsvolymer på svenska.

[bild]
Har en svag aning om denna....kan ligga i högen av seriealbum som finns kvar i föräldrarhemmet.
Måste kolla nästa gång jag är där!
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
harry73
hsd hsd skrev:
Liftare
Verkar ha försvunnit helt, förr stod de överallt en del med skylt vart de skulle
Liftade mycket på 90-talet och har sedan dess tagit med liftare när de fanns. Men det fanns inte många. Och efter covid finns de nästan inte alls längre
 
5-8år sedan tog jag upp 2 backpackers, de hade lyckats gå i hästskit tror jag. Luktade bra bak i bilen...
 
  • Ledsen
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Undersidan av en Dinky Toys leksaksbil, sa Corvette Stingray, tillverkad av Meccano Ltd i England.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kollar igenom mina gamla leksaker hos farsan. Saker som både överlevt flera generationers lek och made in nåntingannat-än-kina ....
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 9 till
  • Laddar…
Nån som minns Jenkins Rulltupp?
 
Maria T
Fotografen Fotografen skrev:
Nån som minns Jenkins Rulltupp?
Inte jag, men uttrycket (eller om det är ett namn?) gav mig ett gott skratt.
 
Det var något Galenskaparna hittade på på TV på 80-talet. En tecknad bild på någon slags tupp/fågel som gick fram på rulle. Jag hittar ingen bild på den, detta var före internetåldern så den har inte spridit sig.
 
C
Fotografen Fotografen skrev:
Det var något Galenskaparna hittade på på TV på 80-talet. En tecknad bild på någon slags tupp/fågel som gick fram på rulle. Jag hittar ingen bild på den, detta var före internetåldern så den har inte spridit sig.
Oj vad mycket glädje Galenskaparna skänkt genom åren
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
C
C C.Ö skrev:
Oj vad mycket glädje Galenskaparna skänkt genom åren
Det är sånt vi kommer ihåg. Våra barn kommer en dag om 40 år säga. "Jag minns när jag var liten, då kunde man dricka grogg ur sugrör som var i plast och höll formen mer än 1 minut"
 
  • Ledsen
ajn82
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Det är sånt vi kommer ihåg. Våra barn kommer en dag om 40 år säga. "Jag minns när jag var liten, då kunde man dricka grogg ur sugrör som var i plast och höll formen mer än 1 minut"
Vi har köpt sugrör i rostfritt stål. De håller formen jättebra!
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
C
kashieda kashieda skrev:
Vi har köpt sugrör i rostfritt stål. De håller formen funkar tyvärr inte på take away
 
C
kashieda kashieda skrev:
Vi har köpt sugrör i rostfritt stål. De håller formen jättebra!
Funkar tyvärr inte på take away
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.