Jonas Persson
Lill72 Lill72 skrev:
Det var ju snyggt då iaf 😂 om några år kommer ungdomarna bära dem igen. Tveksamt om det blir till bar överkropp på tjejer.
Trenden går snarare åt motsatt håll. Sluts cirkeln?

Tre personer i gammaldags badkläder står i vattnet och ler, svartvit foto, historisk känsla, stranddag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Det var ju snyggt då iaf 😂 om några år kommer ungdomarna bära dem igen. Tveksamt om det blir till bar överkropp på tjejer.
Heltäckande kläder på stranden, samtidigt som alla är på onlyfans 🤣
 
  • Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Heltäckande kläder på stranden, samtidigt som alla är på onlyfans 🤣
Dubbelmoral eller kan det handla om pengarna 😆
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Trenden går snarare åt motsatt håll. Sluts cirkeln?

[bild]
Verkar så tyvärr.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Dubbelmoral eller kan det handla om pengarna 😆
Ja, varför bjuda på något gratis på stranden som är värt pengar på nätet :rofl:
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Någon som kommer ihåg när man som 12-13-åring kunde gå till fotbollsplanen och skjuta upp modellraketer och se dom segla tillbaka till marken i sin fallskärm. Inga föräldrar var med men ingen reagerade nämnvärt, precis som om det var den naturligaste saken i världen.
Den som lyckades landa sin raket närmast uppskjutningsrampen vann.
Har för mig att vi fick bygga och skjuta raketer på teknikundervisningen i 8:an också.
Min Nike-X är den enda som har överlevt. Man kanske kulle prova den nån kväll..
Modell av Nike-X raket med U.S. Army-logotyp på en fotogen stående inomhus mot tapet. Modellraketmotorer på skärmatta, etiketterade, en med synlig tändsats, hobbyraketkomponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
växelventil och 15 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Sneda gurkor
Vi bor i Norrland så odlingssäsongen är lite senare men nu har vi typ 2 gurkor om dan i växthuset, väldigt sneda, är vi olagliga som äter dom tro.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
S SCB skrev:
Någon som kommer ihåg när man som 12-13-åring kunde gå till fotbollsplanen och skjuta upp modellraketer och se dom segla tillbaka till marken i sin fallskärm. Inga föräldrar var med men ingen reagerade nämnvärt, precis som om det var den naturligaste saken i världen.
Den som lyckades landa sin raket närmast uppskjutningsrampen vann.
Har för mig att vi fick bygga och skjuta raketer på teknikundervisningen i 8:an också.
Min Nike-X är den enda som har överlevt. Man kanske kulle prova den nån kväll..
[bild][bild]
Jaaa, de där minns jag från -80 talet! Fanns tom byggbeskrivningar i tidningen Allt Om Hobby, så det var ganska seriöst! Man tände dom med en stålställning kopplat till ett batteri som raketen stod på om jag minns rätt.
 
"Pan Tau", något barnprogram om en gubbe i kostym och hatt som blev drygt decimetern lång när han gjorde någon magisk gest med sin hatt? Från mitten 70-tal, tjeckisk?
 
Redigerat:
  • Gilla
Dan1891 och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Fotografen Fotografen skrev:
"Pan Tau", något barnprogram om en gubbe i kostym och hatt som blev drygt decimetern lång när han gjorde någon magisk gest med sin hatt? Från mitten 70-tal, tjeckisk?
Tjeckoslovakisk. Minns den svagt, handörelsen vid hatten minns jag, men inget annat.

Jag var mer åt Barbapapa, Dr Snuggles, professor Balthazar och annat tecknat.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Glöm inte Staffan och Bengt.
 
  • Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
Biltelefon för 60 år sen...

Svartvit bild: äldre bil vid drive-in telefonstation, retro, skyltar med "TELE", "SHELL", "Oljeblandat bränsle".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tydligen testade Televerket 1963 en idé med en drive-in-telefon vid en Shellmack i Botkyrka, utanför Stockholm.
 
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 9 till
  • Laddar…
N
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen mins väl linjärtv?
Minns och använder i oerhört stor omfattning via satellit. Brittiska, tyska och italienska kanaler till skillnad från SVT (som jag aldrig tittar på) helt gratis!
 
N
Dan1891 Dan1891 skrev:
Den senaste (sista?) testbild jag kommer ihåg är denna:
Den sändes iaf 2021 om jag minns rätt.
Sänds fortfarande ibland på morgnarna.
 
  • Älska
Dan1891
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.