Dan1891 Dan1891 skrev:
På tal om läsk, så kommer jag ihåg Merry från min barndom.
Smaken som jag minns den var som dagens 7-Up/Sprite:

[bild]
Godaste fruktsodan som funnits(y)
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
Saknar bästa radioprogrammet någonsin , Metropol från 80talet med Göte Johansson och bästa musiken. Var veckans höjdpunkt på fredagarna. Håll til godo med denna halvtimme och Göte efter 25:30.
 
  • Gilla
  • Älska
TowaTei och 2 till
  • Laddar…
Och Kjell Alinge RIP med Cafe Midnatt, Eldorado och föregångaren Hemmahos med Janne Forssell.

 
  • Gilla
TowaTei och 2 till
  • Laddar…
A
F fusion skrev:
Saknar bästa radioprogrammet någonsin , Metropol från 80talet med Göte Johansson och bästa musiken. Var veckans höjdpunkt på fredagarna. Håll til godo med denna halvtimme och Göte efter 25:30.
[media]
Det var en härlig tid! Efter ha slutat jobbet skyndade man till bolaget, sen hem och vips var kl 17.00(y)
 
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
mowatom skrev:
Det var en härlig tid! Efter ha slutat jobbet skyndade man till bolaget, sen hem och vips var kl 17.00(y)
Glöm inte musiken som ramade in det hela.

Blå bakgrund, röd stjärna, vit text "METROPOL", radio epok 1982–1991, urval av Ingvar Storm och Niklas Levy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Timbuk2 väskor var otroligt poppis på 90 talet fick min 93 eller 94 använder den fortfarande som cykelväska. Här kommer bild på trotjänaren

[bild]

Edit: den har kvar mobilhållaren för 90 tals sizad mobil till höger på remmen
Har en Timbuk2 sen 6-5 år tillbaka. Skötväske-version, används på barn nummer två numera. Enda snygga väskan jag hittade som inte var väldigt tjejaktig eller bara rent utav ful.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Radio Nova (piratradio?) Tur de inte va så PK förr, då hade detta aldrig hänt (säger inte att reklam är trevligt :D ) Men fritt ur mitt minne spelade de mycket mer musik och moderna musik än de andra stationerna gjorde då

https://sv.wikipedia.org/wiki/Radio_Nova_(Sverige)

 
Redigerat:
K Keld skrev:
Skrämmande vad mycket "luft" det är i dagens data.
Det gick att göra väldigt mycket med resurserna i C64.
En klassisk jämförelse är den här:

Retrovideospel med Mario i värld 4-1, med plattformar, svampar och en sköldpadda. Klassisk sidscrollande action.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bilden är 44 kB stor när den är jpeg-komprimerad. Hela originalspelet för NES, inklusive grafik och musik, rymdes på 40 kB.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Har en Timbuk2 sen 6-5 år tillbaka. Skötväske-version, används på barn nummer två numera. Enda snygga väskan jag hittade som inte var väldigt tjejaktig eller bara rent utav ful.
På den tiden fanns det bara en version :)
 
F fusion skrev:
Saknar bästa radioprogrammet någonsin , Metropol från 80talet med Göte Johansson och bästa musiken. Var veckans höjdpunkt på fredagarna. Håll til godo med denna halvtimme och Göte efter 25:30.
[media]
Leta upp P4 Plus, där finns just nu fem gamla avsnitt av Metropol att lyssna på.

https://sverigesradio.se/grupp/41640
 
  • Älska
fusion
  • Laddar…
Ni har väl inte glömt:


Radioprogrammet Bättre sänt än aldrig 1971

”Ett underhållningsprogram i Sveriges Radio, producerat av Bengan Wittström och Lasse O'Månsson. Det var Wittström som valde ut den mer eller mindre omöjliga musiken som spelades i programmen, bland annat en lång serie varianter av Tiger rag spelade i expressfart. Undertitlarna var "Melodier ni har glömt bort att ni kommer ihåg" och "Programmet i vilket Edvard Persson vilken vecka som helst kan förväntas sjunga Stormy Weather".”
 
Rally i P3 :crysmile:
 
  • Gilla
breakman och 2 till
  • Laddar…
Mitt favoritprogram i radio är från 1979-1981? Och hette "Skivor i drivor"
Tror det var Lördagar 22.00-01.00 och var väldigt lite prat i programmet.
 
  • Gilla
fusion
  • Laddar…
Kult-88 är det enda radioprogram man behöver ha hört.
 
En annan favorit var Soul Corner (1977-1994) med Mats Nileskär. Han måste vara en av de mest kunniga journalister SR har. Läste nåt om att han gjort 6000 intervjuer ! (Han har numer programmet P3 Soul)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.