M magnu skrev:
I vår tvättstuga är det torkkapaciteten som är begränsande. Två tvättmaskiner är väl bra, men hur torkar man det effektivt? Även med en snabbrvättande Wascator måste torkningen hänga med
Vi har en luftavfuktare (Woods) som hjälper till med torkningen, håller med, det är oftast torkkapaciteten som är begränsande
 
Min 365H har kall och varmvatten anslutning.
Innan den hade jag en maskin som jag köpte efter tips här på BH som också hade kv och vv anslutning, tyvärr höll den bara 3-4år
 
Åsa Lund
nino nino skrev:
Min 365H har kall och varmvatten anslutning.
Innan den hade jag en maskin som jag köpte efter tips här på BH som också hade kv och vv anslutning, tyvärr höll den bara 3-4år
Heter modellen W365HLE?
 
365H tror jag bara att den heter, det är en renoverad maskin
 
Åsa Lund
Aha, omprogrammerad då
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Alla Mieles tvättmaskiner för tvättstuga går att ansluta till varmvatten. Vet inte hur det är med konsumentmaskinerna
Jag tror det är mer regel än undantag att tvättstugemaskiner har det men jag är mer intresserad av en konsumentmaskin.
 
nikasp
Vi har en Bosch Serie 8 med i-Dos som nog är inne på fjärde året. Funkar kanonbra och jag/vi är inte missnöjda med resultatet. Har haft tvättmaskin i lgh eller hus i några år men innan dess tvättat i bra Wascator. Tycker Boschen gör ett fullgott jobb och kör nog 90% av tvättarna på 40 grader som tar 1tim5min alt 45 minuter med snabbknappen. Vi har småbarn på 3 och 5 år så har ofta smutsig tvätt med gräsfläckar och sylt m.m. 60 gradersprogrammen: 2:20 för 8 kg/full alternativt 1:05 för 5 kg/snabb.
 
Hur mycket av denna tvätt skulle inte klara ett kortprogramm-uppfräsning skulle tro mycket av tvätten idag bara av lättja hamnar i tvättkorgen kan säkert nyttjas någon gång till utan kännas ofräscha
 
Vett flera familjer som har proffs tvättmaskiner speciellt dom med flera barn fördelen med wascator och andra proffs märken är att det finns delar och sevice personal att få tag i det är det inte så lätt med på privat maskinerna reservdelar efter några år kan vara nästa omöjligt att få tag på
 
B BJER skrev:
Hur mycket av denna tvätt skulle inte klara ett kortprogramm-uppfräsning skulle tro mycket av tvätten idag bara av lättja hamnar i tvättkorgen kan säkert nyttjas någon gång till utan kännas ofräscha
För oss är det blandat. Sen har jag lite idéer ang. att vissa saker ska tvättas ordentligt. Men det beror på att kläderna fick en ny färg när jag slutade med snabbprogrammen som inte verkade tvätta rent (vi hade en Bosch med idos då). Laddade sannolikt för mycket och körde bara på 45 minuter eller en timme i en maskin som inte fixade det. Sen märker jag att träningskläder börjar lukta om de inte tvättas ordentligt rent. Det är inte ett speciellt sporttvättmedel man behöver, det är ett tvättprogram som använder vatten...
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Tvättar nästan alltid på förlängt extralångt program men det gäller ju även att planera tvättandet......
Är det nått viktigt jag glömt som tål att torktumlas kör jag ju ett tvätt/tumla på natten
Men det är sen kombimaskinen köptes
 
T Taxture skrev:
Tvättar nästan alltid på förlängt extralångt program men det gäller ju även att planera tvättandet......
Är det nått viktigt jag glömt som tål att torktumlas kör jag ju ett tvätt/tumla på natten
Men det är sen kombimaskinen köptes
Absolut. Men jag vill gärna betala mig ur planerandet. Jag kan säga upp mig på jobbet och bli hemmafru och hinna med all tvätt, men det har jag inte lust med. :)
 
Starta maskinen med fördröjning på morgonen och ta rätt på den rena tvätten efter jobbet......
Eller köp extra mycket kläder till barnen ;)
Min son har nog kläder för tre barn för att livet ska fungera...... är också ett sätt att köpa sig loss......
Men två tvättmaskiner underlättar väldigt och kombimaskinen har ”räddat” mig många gånger
 
T Taxture skrev:
Starta maskinen med fördröjning på morgonen och ta rätt på den rena tvätten efter jobbet......
Eller köp extra mycket kläder till barnen ;)
Min son har nog kläder för tre barn för att livet ska fungera...... är också ett sätt att köpa sig loss......
Men två tvättmaskiner underlättar väldigt och kombimaskinen har ”räddat” mig många gånger
Alltså jag kör maskiner när jag inte är hemma eller när jag sover utan att ens bry mig om att använda fördröjningsprogammet. Men jag är trött på att tvättmaskinen ska styra livet. Jag vill gärna bygga bort det problemet. Och mängden kläder i garderoben är inte problemet, kastar man inte plaggen efter en användning så måste de ändå tvättas... Jag tror att mängden träning kombinerat med heltidsarbete gör att vi får mycket tvätt och lite tid hemma.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Två tvättmaskiner...... är en bra bit på vägen
Och kolla specifikationerna noga vid köp
Tyvärr ska man frångå allt ”eco” och vattenbesparande....... helst så lite konstiga automatfunktioner som möjligt
Fastighetsmaskiner har ju inte vikt/smutsavkänning mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.