Claes Sörmland
G Grindstolpe skrev:
Men det har regnat en del sista veckan och inget vatten har samlats i gropen, så dränering lär inte behövas.
Låter övertygande!
 
H
G Grindstolpe skrev:
Jo, men när jag frågade om lutning så fick jag inte ihop ditt svar.

Men det har regnat en del sista veckan och inget vatten har samlats i gropen, så dränering lär inte behövas.
Ang. lutning, och längd, det beror ju på lågt det är till ett dike t.ex. Det är svårt att säga något när man inte ser tomten, så därför ta både jordprov och bilder på tomten och prata med en trädgårdsmästare. De är ju proffs på detta. Jag återger bara vad trädgårdsmästaren sa till oss, eftersom vi har liknade ditt problem.
 
BirgitS
H HEM2121 skrev:
Ang. lutning, och längd, det beror ju på lågt det är till ett dike t.ex. Det är svårt att säga något när man inte ser tomten, så därför ta både jordprov och bilder på tomten och prata med en trädgårdsmästare. De är ju proffs på detta. Jag återger bara vad trädgårdsmästaren sa till oss, eftersom vi har liknade ditt problem.
Om du tittar noga på bilderna kan du se att det verkar som TS framsida består av några kvm gräsmatta mellan en asfalterad gångbana och altanen resp. gångvägen till ytterdörren och tomtgränsen mot grannen. Alltså inga diken någonstans.

Som Claes skrev så är det väldränerat under asfalten och därmed lär det inte bli stående vatten i leran, vilket ju också TS nu har noterat stämmer i inlägg #30.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.