9 383 läst · 61 svar
9k läst
61 svar
Sätta klinkers rakt i tätskiktsmassan?
Renoverare
· Skåne
· 8 513 inlägg
Lite bekväm alltså
Skulle vara kul att se budgeten i dina produktutvecklingsprojekt...Hobbymekk skrev:Ws1, så länge ingen kan komma med ett relevant motargument så tycker jag det är intressant att testa. Dessutom har jag jobbat över 20 år som produktutvecklare så jag är rätt van att ifrågasätta praxis och standarder, det är så man kommer fram till nya grejer... Jag är även medveten om att det kan bli fel ibland.
Renoverare
· Skåne
· 8 513 inlägg
tank77... prova i nästa badrum att vispa ihop fix och tätskikt så sparar du tätskiktsmomentet ju
Borde ju räcka med enkelgips på cc600 då med eftersom det blir mycket mer flexibelt
Borde ju räcka med enkelgips på cc600 då med eftersom det blir mycket mer flexibelt
Nu är ju arbetet redan påbörjat, men jag är intresserad av är argumentet till att krångla med klinkers? Om mattan i övrigt är tät så fyll skarven med tätskiktsmassan där den antagligen gör ett hyggligt jobb. Förstår inte vitsen med att stryka massa över hela mattan och sen lägga klinkerns på det, på ett ställe där det inte syns?
nino, bilder på vad? hur man sätter klinkers? Finns väl instruktioner på det lite överallt på nätet.
Nyfiken, det missade jag. jag köpte fog helt i onödan
Men nu är det klart, blev ju inget intressant test alls. Får göra en testmontering på lite överblivna plattor och tätmassa för att se hur lång tid det tar att torka.
Men nu är det klart, blev ju inget intressant test alls. Får göra en testmontering på lite överblivna plattor och tätmassa för att se hur lång tid det tar att torka.
Nino menade naturligtvis bilder på på din plattsättning.Hobbymekk skrev:nino, bilder på vad? hur man sätter klinkers? Finns väl instruktioner på det lite överallt på nätet.
Men jag tror denna tråd är lite "sim salabim"
hehe ja inte behöver jag någon video för att sätta klinker...
missade att du skulle köra med fix & fog, hede varit kul att sett resultatet med plattor i tätskikt
Du kunde köpt EG8 som är en fog, men man kan även montera plattor i den, perfekt om man sätter mosaik
missade att du skulle köra med fix & fog, hede varit kul att sett resultatet med plattor i tätskikt
Du kunde köpt EG8 som är en fog, men man kan även montera plattor i den, perfekt om man sätter mosaik