Börja lukta korrupt mäklare, hon kanske har tipsat någon bekant om objektet och råkar vara lite otillgänglig och missat viss info i marknadsföringen...
 
Soptipp -> leta vidare... bli inte kär i första bästa nu... lätt hänt...

//
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Börja lukta korrupt mäklare, hon kanske har tipsat någon bekant om objektet och råkar vara lite otillgänglig och missat viss info i marknadsföringen...
Ja, jag vet inte. Väldigt märkligt agerande över huvud taget. Har nog knappt varit med om något liknande under alla år jag köpt och sålt lägenheter och hus (6 stycken på 12 år). Jo, jag hade kontakt med en mäklare som trodde han var deltagare i Million Dollar listing och betedde sig som en snobbig, dryg översittare. Så när han sålde gick jag inte ens på visning, även om det var en bra lägenhet.

Men det kanske finns någon helt rimlig förklaring som jag inte vet om. Jag tror jag släpper denna tomt nu och letar vidare!

Men stooort tack för all bra information som ni alla delgivit mig i denna tråd! Jag tar med dem alla när jag letar vidare efter tomter!
 
  • Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
J jonte0 skrev:
Soptipp -> leta vidare... bli inte kär i första bästa nu... lätt hänt..
//

Så sant! Jag letar vidare!
 
harry73
Smart, jag hoppas ni hittar något annat
 
Allt annat verkar bra förutom soptippen och mäklaren som förövrigt verkar passa bra ihop med varandra. Det var ju synd på en tomt som annars hade kunnat vara bra.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
harry73
A Anhyan skrev:
Så sant! Jag letar vidare!
Jag letade lite mer efter soptippen och hittade följande karta
Kartbild som visar en tomt markerad med "tomt", höjdkurvor, en soptipp, ett vattendrag och omgivande områden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tomten ligger på +25 m och tippen på +9 m, sedan vattnar den av mot bäcken i väster. Så jag tror att risken på förorenat grundvattnet är liten trots att tippen ligger så nära.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Undrar om skjutbanan på kartan används? Kan säker smälla rätt högt när den används i så fall då man bor så när.
 
Ja, man måste nog åka och titta på plats. Vi hann inte förra svängen när vi var i området, förhoppningsvis nästa gång!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.