M mrpurre skrev:
Du har kommod bredvid. Installera en en hygiendusch på tvättstållsblandaren eller köp en en blandare med hygienduschomkastare [länk]
Ok det här är perfekt!

För 300 spänn är jag ändå nöjd med en kallvatten dusch. Bara gråta ut wimhoff baby!

Allt funkar nu utan läckage! 3m klister arket håller upp duschhållaren så inget borrande.

Rent blir det och som den vise säger, har du bajs på ansiktet, torkar du bort det med toalettpapper eller tvättar bort det med vatten? 😂

Hade varit Nice att få till varm vatten och jag hade gjort det med t rör på varmvattenledningen som på den kalla under.. lösa allt själv är nog för mycket jobb. Då kör jag hellre på blandaren i länken.

Hoppas någon annan blir inspirerad och förbättrar upplägget!
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
InciliusAlvarius InciliusAlvarius skrev:
Ok det här är perfekt!

För 300 spänn är jag ändå nöjd med en kallvatten dusch. Bara gråta ut wimhoff baby!

Allt funkar nu utan läckage! 3m klister arket håller upp duschhållaren så inget borrande.

Rent blir det och som den vise säger, har du bajs på ansiktet, torkar du bort det med toalettpapper eller tvättar bort det med vatten? 😂

Hade varit Nice att få till varm vatten och jag hade gjort det med t rör på varmvattenledningen som på den kalla under.. lösa allt själv är nog för mycket jobb. Då kör jag hellre på blandaren i länken.

Hoppas någon annan blir inspirerad och förbättrar upplägget!
Bra jobbat!
Lyssna inte på negativa kommentarer!
De är bara arga för att du lyckades med ditt "kina-skräp" 😅

Sannolikt har de själva betalat dyra pengar för annat och då kan såklart inte det gå bra med billigt. Verkligheten krockar med övertygelse....😊
 
  • Haha
Tokslut
  • Laddar…
Handduschen du länkar till i första inlägget är den enda jag skulle ha litat på. Har funnits på svenska marknaden sedan början av 80-talet då bidéerna monterades bort. Går i princip aldrig sönder och bara fungerar. Smidigheten ligger i att kunna ställa temperaturen snabbt och smidigt i handfatet.
 
  • Gilla
yogi
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Bra jobbat!
Lyssna inte på negativa kommentarer!
De är bara arga för att du lyckades med ditt "kina-skräp" 😅

Sannolikt har de själva betalat dyra pengar för annat och då kan såklart inte det gå bra med billigt. Verkligheten krockar med övertygelse....😊
Ja fuktskador är ju bra överdrivet problem, allt torkar ju i plusgrader iaf.🧐
 
Tokslut Tokslut skrev:
Ja fuktskador är ju bra överdrivet problem, allt torkar ju i plusgrader iaf.🧐
Var är fuktskadan?🤔
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Var är fuktskadan?🤔
Mellan skinkorna.
 
  • Haha
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Mellan skinkorna.
Akta dig för svamp!
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Var är fuktskadan?🤔
Jaha, vet man om fuktskadorna i förväg? Vafan gör inte folk nått innan de får sina fuktskador?
 
Tokslut Tokslut skrev:
Jaha, vet man om fuktskadorna i förväg? Vafan gör inte folk nått innan de får sina fuktskador?
Sluta nu det blir inga fuktskador av detta.

Du sitter väl på nån egen rövdusch från Gustavsberg för 4000 kr och är sur för att du slösat bort dina pengar.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Sluta nu det blir inga fuktskador av detta.

Du sitter väl på nån egen rövdusch från Gustavsberg för 4000 kr och är sur för att du slösat bort dina pengar.
:D knappt hälften och betald för 13+år sedan, så den utgiften är nog knappt mätbar i dag.


Pengar är till för att användas! Sura är nog nått för dig känns det som
 
Tokslut Tokslut skrev:
:D knappt hälften och betald för 13+år sedan, så den utgiften är nog knappt mätbar i dag.


Pengar är till för att användas! Sura är nog nått för dig känns det som
2000 kr för en rumpdusch när TS löste det för en tiondel... 😅
 
namnbyte
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
2000 kr för en rumpdusch när TS löste det för en tiondel... 😅
Den tiondelen kan komma bli jäkligt mycket dyrare, skithastigt, om det springer läck när TS inte är hemma. Vilket är risken med kinaprylarna.

Vi har ingen rövdusch så är inte sur över att ha gjort ett i relation dyrt inköp.
 
  • Gilla
Robin Lindberg och 1 till
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Den tiondelen kan komma bli jäkligt mycket dyrare, skithastigt, om det springer läck när TS inte är hemma. Vilket är risken med kinaprylarna.

Vi har ingen rövdusch så är inte sur över att ha gjort ett i relation dyrt inköp.
Det blir ingen vattenläcka och TS röv är ren. Hur ska ni FM Mattsson-fans någonsin återhämta er?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
namnbyte
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det blir ingen vattenläcka och TS röv är ren. Hur ska ni FM Mattsson-fans någonsin återhämta er?
Hur kan du vara så säker? Normalt vattentryck i Sverige ligger på 3-5 bar, ibland ännu högre. Vilket vattentryck tror du är kinaprylar är klassad för? Högst troligt ingen klassning, ingen kvalitetskontroll, och absolut inte kontroller som är anpassade efter hur svenska distributionsnätet är byggt.

Det är la dig och TS vi kommer se om något år igen när ni försöker åberopa det inträffade som dolt fel. Classic.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 2 till
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Hur kan du vara så säker? Normalt vattentryck i Sverige ligger på 3-5 bar, ibland ännu högre. Vilket vattentryck tror du är kinaprylar är klassad för? Högst troligt ingen klassning, ingen kvalitetskontroll, och absolut inte kontroller som är anpassade efter hur svenska distributionsnätet är byggt.

Det är la dig och TS vi kommer se om något år igen när ni försöker åberopa det inträffade som dolt fel. Classic.
Svenskar älskar att bajsa på Kina. Kommer bli jobbigt uppvaknande för många. Kineserna bygger infrastruktur innan vi ens skickat in första överklagandet av bygglovet.

Jag hade inte varit så stursk som svensk gentemot Kina som du är.
 
  • Gilla
HugoChavez
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.