Och vad gör och är meningen med en virvalare,, vet inget om detta. kan du ge en förklaring är det bra.
 
Det ger ett mera levande vatten, finns en installerad i Riksdagshuset.
Apparaten ska efterlikna en porlande bäck.

Tillsammans med Voltbox, Svalanders alla prylar och magnetarmband ett måste för varje människa.

Protte
 
  • Gilla
  • Haha
reez och 2 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Apparaten ska efterlikna en porlande bäck.
????? Ljudet ska då fortplanta sig någonstans,vart ???? , lite konstigt , vi lämnar nu det här åt TS att koppla för den funktion hen eftersträvar.
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
????? Ljudet ska då fortplanta sig någonstans,vart ???? , lite konstigt , vi lämnar nu det här åt TS att koppla för den funktion hen eftersträvar.
Återkommer med mer bilder strax. Det är en koppling för att fuska och sätta en backventil parallellt med en avstängare för att slippa ta mig ner i brunnen och byta backventil.
 
Bättre,?
 
  • Galvaniserade rör och kopplingar arrangerade i ett rörsystem för vattenledning med termometer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du en vanligt pump i hålet eller en sugande pumpautomat i litet hus, så kan du sätta en backventil på inkommande från brunnen/hålet , blir samma sak som backventil i brunne/hålet. Det enda som är aber att det inte går att tömma ledningen om det finns frysrisk. ett T-stycket före med en ventil fungerar då.
 
Konan på unionen är rätt lång, så det blir problem att få ihop det, konan måste gå rakt ner. bäst är då med 2 st unioner, en på varje sida i stället för till vänster en sexkantnippel.. Inte för att jag bryr mig , men galv på färskvatten är inte bra , det rostar.
 
J jonaserik skrev:
Har du en vanligt pump i hålet eller en sugande pumpautomat i litet hus, så kan du sätta en backventil på inkommande från brunnen/hålet , blir samma sak som backventil i brunne/hålet. Det enda som är aber att det inte går att tömma ledningen om det finns frysrisk. ett T-stycket före med en ventil fungerar då.
Sugpump i källaren.
 
Du behöver en unionkoppling på varje sida för att det ska gå att få ihop på ett smidigt sätt.

Skippa gängtejpen och använd lin istället. Det kommer att spara mycket gråt och tandagnisslan.
Dessutom kan du då lättare justera hur långt du gängar ihop delarna för att anpassa längden för båda sidor.
 
L lordi skrev:
Du behöver en unionkoppling på varje sida för att det ska gå att få ihop på ett smidigt sätt.

Skippa gängtejpen och använd lin istället. Det kommer att spara mycket gråt och tandagnisslan.
Dessutom kan du då lättare justera hur långt du gängar ihop delarna för att anpassa längden för båda sidor.
När du säger att jag behöver union på båda sidor för att få ihop det smidigt, menar du då att det inte går som jag har det nu eller att det är svårt?
 
Som sägs , du kan aldrig gänga ihop delarna så unionen kommer att passa som den ska. llt ska snurrs tills det bir exakt passform på unionen, det går inte att gänga ihop utan att konan tar emot, kanske med en rördel vänster/högergängad + delar med en vänstergänga..
 
B Bjocal skrev:
När du säger att jag behöver union på båda sidor för att få ihop det smidigt, menar du då att det inte går som jag har det nu eller att det är svårt?
Alltså, det går om man är lite van. Man skulle kunna dra ihop allt men låta den ena vinkeln, där unionen sitter nu, peka ut ca 45 grader och sedan vrida in den i rätt läge efter man snurrat i den andra sidan lagom mycket.
Detta kräver dock att man tätar med lin och locherpasta. Med gängtejp är det dömt att misslyckas.

Ett förtydligande: Mellan unionkopplingens två halvor ska inget lin eller gängtejp användas.
Man kan dock med fördel smörja konan och gängorna med lite locherpasta.
 
Redigerat:
  • Gilla
4141 och 1 till
  • Laddar…
Muttern på unionkopplingen ska inte har tape eller lin.
 
  • Gilla
lordi
  • Laddar…
B Bjocal skrev:
Hej!

Finns det någon som kan svara på hur man ska tänka när man ska skruva ihop rören på min bild? Att göra det löst är ju enkelt men när man ska dra det tätt från början till slut så hamnar jag så att jag inte får ihop slutet... någon?[bild]
Lordi ger dig ett bra svar här i #27 gör du så och drar in båda halvorna från vad han kallade 45 grader blir det bra. Och övning får du ju under tiden du jobbar både med lin, pasta och avpassa hur långt du ska dra ihop delarna.

Bara att börja ett steg ska ju alltid vara det första på vägen.
 
GK100 GK100 skrev:
Lordi ger dig ett bra svar här i #27 gör du så och drar in båda halvorna från vad han kallade 45 grader blir det bra. Och övning får du ju under tiden du jobbar både med lin, pasta och avpassa hur långt du ska dra ihop delarna.

Bara att börja ett steg ska ju alltid vara det första på vägen.
Okej. Med lin måste jag då inte dra i dem hela vägen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.