L Lilhamme skrev:
Härligt. Var det anslutningen till begränsningsslingan?
Är min mammas sambo som fixat men vad jag förstod så var det en lös anslutning under. Han pratade om en bricka som rostat och släppt och att han provisoriskt tvinnat ihop det som släppt. Han ska sedan köpa en ny ”hona och hane”.
 
C Car78blo skrev:
Är min mammas sambo som fixat men vad jag förstod så var det en lös anslutning under. Han pratade om en bricka som rostat och släppt och att han provisoriskt tvinnat ihop det som släppt. Han ska sedan köpa en ny ”hona och hane”.
Skönt att det löst sig. Jag hoppas man hittar felet på min sändare, och att det går att laga. Annars blir det ny.
 
L Lilhamme skrev:
Skönt att det löst sig. Jag hoppas man hittar felet på min sändare, och att det går att laga. Annars blir det ny.
Det får vi verkligen hoppas!
 
Hallå stigalovers.
Hur är det med lampan på signalboxen? Blinkar grönt är allt ok?
Men lyser med fast sken grönt/orange? Vad innebär det?
 
L Lilhamme skrev:
Hallå stigalovers.
Hur är det med lampan på signalboxen? Blinkar grönt är allt ok?
Men lyser med fast sken grönt/orange? Vad innebär det?
Hej

Lampan röd när roboten står i laddstationen och laddar. Grönt/orange när den är ute och klipper. Grönt, brott på slingan. Inte särskilt logiskt.
 
Kan det vara så att den lyser fast grönt om den inte känner av klipparen? Dvs om signalboxen är typ 100 mil från klipparen.
 
L Lilhamme skrev:
Kan det vara så att den lyser fast grönt om den inte känner av klipparen? Dvs om signalboxen är typ 100 mil från klipparen.
Ingen aning
 
Hello guys! I'm searching for someone having this box 200z03300a SINUSOIDAL TRASMITTER TRANSMITTER TRASMETITTORE SINUSOIDALE.
I need to replace a burned component but as it is burned I cannot read it of course, PLEASE if you have the same box can you take a good picture of this component? (circled in red on the picture) Many thanks
 
  • Kretskort med komponenter och skadad del markerad med röd ring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart låda med handtag, knappar och kablar, placerad på trägolv, teknisk utrustning eller projekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lassesmåland
  • Laddar…
R rcjamjam skrev:
Hello guys! I'm searching for someone having this box 200z03300a SINUSOIDAL TRASMITTER TRANSMITTER TRASMETITTORE SINUSOIDALE.
I need to replace a burned component but as it is burned I cannot read it of course, PLEASE if you have the same box can you take a good picture of this component? (circled in red on the picture) Many thanks
I got two which have stop working, says no signal
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.