S SOOTO skrev:
För några år sedan hade Vi Bilägare ett omfatt verktygssatser (mest namnkunniga) och hade även en intervju med verktygschefen på Volvo Flygmotor och han upplyste om att SnapOn var de av högst kvaliäven Kamasa i förhållande till pris var mycket bra verktyg. Har man arbete som mekaniker i ett F1 stall eller ett Top Fuel dragster-stall använder man SnapOn. Är man hobbyist och skruvar bil-mc blir det smarta valet Kamasa (min anmärkning).[
nu är det snart 6,5 år sedan jag skrev inlägget men jag är fortfarande skitnöjd,,ligger bra i handen fortfarande tight och fint,,, men vi uppskattar kvalitet\pris olika
den som köpte Biltemasatsen tycker kanske att det duger för hobby och kamasa är overkill

varför köpa en dyr Audi istället för en billig Skoda?
 
G
S SOOTO skrev:
Inte bara handverktyg, jag har fortfarande min Scintilla AG sticksåg köpt på 70-talet. En Schweiz-tillverkad maskin av absolut toppklass. Elu var en annan som gjorde fina slipmaskiner, Båda uppköpta och borta.
Elu, köptes väl av B&D och blev deWalt, Elu gersåg, och vändbar ger/sågbord bytte först bara färgen till gult. Har en tidig deWalt gersåg som likagärna kunde vara Elu, made in Italy. Tror jag betalade drygt 5000kr privat för över 20år sedan då jag skulle göra ett större projekt helt själv så det fick kosta. Nu kostar en liknande deWalt med mer funktioner mindre än hälften:surprised:, made in ??
Har även en gammal Elu vinkelslip som fått slita i minst 25 år utan problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.