P
Fick svar från säljaren nu och han trodde de kunde vara för matarverk, men isånnafall funka den för spånsug med! Mycket fint :)
 
P
Nu måste jag få fråga... i sprängskissen så finns det en extra stos (option) till ritsklingan.. men vad skall den gå till? finns bara en spånslang där på skissen och den går till huvudklingan, eller är det nåt jag missat :thinking::worried::oops:
 
P pleqtiz skrev:
Nu måste jag få fråga... i sprängskissen så finns det en extra stos (option) till ritsklingan.. men vad skall den gå till? finns bara en spånslang där på skissen och den går till huvudklingan, eller är det nåt jag missat :thinking::worried::oops:
Jag har den stosen monterad på min såg men den ansluter på exakt samma ställe vad jag förstår. Skillnaden är väl bara att man får ansluta sin egen 100mm slang.
 
P
bjornhallberg bjornhallberg skrev:
Jag har den stosen monterad på min såg men den ansluter på exakt samma ställe vad jag förstår. Skillnaden är väl bara att man får ansluta sin egen 100mm slang.
Okej tack.. får kolla upp detdära.. enligt sprängskissen ska de finnas två olika "tunnlar" nedanför klingorna.. beställde iaf en av varje.. får se om de finns kvar i lager nu :)
 
P
@bjornhallberg fick du tag på något elschema? Tog upp displayen till anhållet och ser där att svart kabel är på plus och rött är på jord till batteriet! Känns lite fel enligt min magkänsla.. eller har Felder nåt patent här? står bak på displayen att den går sönder om man kopplar fel polaritet. :thinking:
 
  • Gilla
thords
  • Laddar…
P
Ingen annan som har någon idé? Eller är de bara att koppla som naturens lagar säger?
 
B badtastex skrev:
För egen del har jag fått båda funktionerna att gå lätt nu, det var först och främst skräp bakom hållaren för klyvkniven så att denna funktion fastnade på vissa ställen. Sedan gjorde jag rent kuggstängerna och lade på lite Waxilit (mest i brist på annat) och det funkade fint.

Nu håller jag på med justerbordet, hittade någon jänkare på nätet som skrivit ganska uttömmande om detta Felder commisioning. Frågan är om man kan applicera samma toleranser på en Hammer - det är ju ändå viss skillnad i pris/byggkvalite.
Fin guide, men när jag kom till avsnittet om att justera justerbordet i vinkel skulle man dock plötsligt ha ett speciellt verktyg som jag inte kan hitta någonstans "the combination tool supplied by Felder". Är det någon som vet vad det är för skalle på justeringsmuttrarna till det långa anhållet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.