L linoljefärg skrev:
Kan inte låta bli att förundras över hur ett kök/en lägenhet som är 19 år kan anses vara "föråldrat". Säger en del om hur fartblinda många av oss svenskar har blivit vad gäller konsumtion. Snygg uppgradering eller inte är en smaksak, personligen tycker jag bara det ser opersonligt och ogästvänligt ut, men kan bara konstatera att det som anses vara modernt nu om inte så länge kommer att kännas passé och då måste det till en ny uppgradering o.s.v. i all oändlighet. Hållbarhetstänk, resurshushållning, långsiktighet, någon?
Dock måste jag ge TS cred för att ha sålt det gamla köket i. s.f. att hiva det på tippen.
Köket åkte ut för att det va fult helt enkelt, ogästvänligt, ja kanske. Jag renoverade efter min och tjejens smak för det är vi som ska bo här, inte våra gäster.
 
  • Gilla
emmjo och 2 till
  • Laddar…
F forsberg_80 skrev:
Skulle verkligen uppskatta att få veta vilket program du ritat badrumet i.
Ska kolla upp det!
 
  • Gilla
forsberg_80
  • Laddar…
T TobiasStockholm skrev:
Gillar man 90-tals kök eller kök från tidigt 2000-tal så har man dålig/daterad smak helt enkelt.
Fast är det inte precis tvärtom? Den som bara gillar det för stunden trendiga är väl den som är mer eller mindre utan utvecklad smak, medan den med smak är okänslig för vad som råkar vara trendigt.

Edit: ovanstående är inte på något sätt riktat mot ts, jag tycker att ts gjort ett bra jobb.
 
  • Gilla
  • Haha
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
T TowaTei skrev:
Fast är det inte precis tvärtom? Den som bara gillar det för stunden trendiga är väl den som är mer eller mindre utan utvecklad smak, medan den med smak är okänslig för vad som råkar vara trendigt.

Edit: ovanstående är inte på något sätt riktat mot ts, jag tycker att ts gjort ett bra jobb.
Tackar :)
Jag gillar trä och sten. Jobbar med dom materialen. Plattsättare som gillar att lägga fiskben osv. Kräks på 3stavs standardparkett, plastiga skitlaminatgolv,Vita kök med fasade 10x20 plattor. Då kan jag lika gärna bo i hyresrätt.
Därav valet av kök och golv, mörk ek i köket med vit stenskiva, riktigt massiv ekparkett som är behandlat för att se obehandlat. Sen har folk åsikter om att det inte va ngt fel på köket. Förvisso va det i bra skick men det är jag ska laga mat,
 
F forsberg_80 skrev:
Skulle verkligen uppskatta att få veta vilket program du ritat badrumet i.
Spark vision Blueprint heter programmet
 
Bror Irgens Bror Irgens skrev:
Framgår inte klart vad som är före eller efter men bägge lika intersägande.
Tog nog fel på vad som var före och efter på vissa😳
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Snyggt! Jag gillar speciellt sovrummet 👍 Liknande färg som vi stoppar in i köket just nu.

Det kan vara svårt för en del av oss som renoverade i 00-talsstil när det begav sig att redan betrakta det som föråldrat 😄 2000-nånting var väl typ förra året? Börjar man tänka på det viset kommer man dessutom inse att allt ”modernt” man stoppar in nu kommer att vara ute om 10-15 år, och riktigt så ofta har man inte tid och råd att renovera kök och badrum 😉 Jag kan ändå sympatisera med att renovera vissa saker i ”förtid”. I förra huset valde vi att byta köksluckor på ett 15 år gammalt kök för att dom var fula och utdaterade redan när förra ägarna satte dit dem.
 
  • Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
M MiWi skrev:
Tog nog fel på vad som var före och efter på vissa😳
Ber om ursäkt att jag va otydlig, äger ingen dator så jag kör allt via iPhone och bilderna är från Hemnet.
 
S Stbk skrev:
Spark vision Blueprint heter programmet
Tusen tack! 👌
 
M mrsnhp skrev:
Snyggt! Jag gillar speciellt sovrummet 👍 Liknande färg som vi stoppar in i köket just nu.

Det kan vara svårt för en del av oss som renoverade i 00-talsstil när det begav sig att redan betrakta det som föråldrat 😄 2000-nånting var väl typ förra året? Börjar man tänka på det viset kommer man dessutom inse att allt ”modernt” man stoppar in nu kommer att vara ute om 10-15 år, och riktigt så ofta har man inte tid och råd att renovera kök och badrum 😉 Jag kan ändå sympatisera med att renovera vissa saker i ”förtid”. I förra huset valde vi att byta köksluckor på ett 15 år gammalt kök för att dom var fula och utdaterade redan när förra ägarna satte dit dem.
Tack så mkt :)

Jag är med dig helt på den kommenterare men man kan heller inte skuldbelägga ngn för att en person som är ex 20år yngre vill göra sitt hem till sitt eget. Som jag skrev tidigare, ska man få skit för att man renoverar och förbättrar standaren så kan man lika gärna bo i hyresrätt. Nu har inte jag några lån på lägenheten så kostanden är minimal för att kunna göra som jag vill.
 
  • Gilla
TechChad och 3 till
  • Laddar…
Man får försöka vara respektfull mot varandra mellan ”generationer” 🙂 Tex inte kalla en stil för ”ful” (vilket jag ju själv gjorde mig skyldig till i mitt förra inlägg där jag dissade vårt gamla kök), utan kanske hellre ”inte min smak” 😉

Självklart ska man fixa sitt hem efter egen smak, och du har gjort det jättefint 👍
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
S Stbk skrev:
Tackar :)
Jag gillar trä och sten. Jobbar med dom materialen. Plattsättare som gillar att lägga fiskben osv. Kräks på 3stavs standardparkett, plastiga skitlaminatgolv,Vita kök med fasade 10x20 plattor. Då kan jag lika gärna bo i hyresrätt.
Därav valet av kök och golv, mörk ek i köket med vit stenskiva, riktigt massiv ekparkett som är behandlat för att se obehandlat. Sen har folk åsikter om att det inte va ngt fel på köket. Förvisso va det i bra skick men det är jag ska laga mat,
Älskar golvet - la du den själv? Annars får jag verkligen inte ihop priset. Hade gärna haft samma golv men priset sa stop så säg gärna till om du har tips
 
N Nyatag skrev:
Älskar golvet - la du den själv? Annars får jag verkligen inte ihop priset. Hade gärna haft samma golv men priset sa stop så säg gärna till om du har tips
Golvet har jag lagt, slipat och behandlat.
Jag fick ett väldigt bra pris då vi hade inte haft råd att anlita ngn att lägga det åt oss.
Jobbar som plattsättare så kunskap i att lägga golv finns ju.
Tipset är väl att vara noggrann. 1mm fel kan bli åt helvete tyvärr
Installation av fiskbensparkett, lim, verktyg på golvet, person i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
  • Älska
Perry39 och 4 till
  • Laddar…
Nu har jag och sambon tänkt att blåsa badrummet när vi kommer hem från en månad på Filippinerna.


Tapwell inbyggnad med infälld 50x50 taksil
2st inr line
Geberit wc
Metallen i badrummet blir i borstat stål
Måttbeställda skåp till tvättdelen
Haven natural oak 100cm kommod, vola alt Tapwell blandare

Tips på spegel med bra belysning?

6.5x26 handslaget kakel vit blank som sätts stående med 1/3 förband, kolmårdsmarmor i storlekarna 10x60, 20x60, 30x60, 20x80 samt 30x90
Gerade hörn såklart, tile insert 20x20 sil.
Belysning blir 2 minispottar brevid taksilen. Ledlist i nisch,
3x330cm hide a lite ledstrip i tak samt i överskåp
Släpljusspottar på skärmvägg samt nattljus under kommod samt plejd på allt.

Modernt badrum, tvättmaskin, torktumlare, toalett, handfat, dusch, kakel, marmorgolv, taklampa, 3D-ritning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Toppvy av ett litet, modernt badrum med dusch, toalett och tvättmaskin, marmorgolv och vita kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.