S Stbk skrev:
Badkaret ska bort och en dusch på 150x100 ska byggas ist.
låter klokt
 
T Torpboken skrev:
Tycker en snygg lägenhet blev helt förfärlig efter "uppgraderingen"! Skulle aldrig vilja bo där efter den!
Framgår inte klart vad som är före eller efter men bägge lika intersägande.
 
  • Gilla
MiWi
  • Laddar…
T Torpboken skrev:
Tycker en snygg lägenhet blev helt förfärlig efter "uppgraderingen"! Skulle aldrig vilja bo där efter den!
Framgår inte klart vad som är före eller efter men bägge lika intersägande.
 
A
Bror Irgens Bror Irgens skrev:
Framgår inte klart vad som är före eller efter men bägge lika intersägande.
Jag skulle nog vilja säga att texten beskriver rätt väl vad som är gjort och härleder till bilderna
Sen kan dom lågupplösta bilderna som är printscreenade från hemnet ge en viss fingervisning av vilka bilder som är ”before”
 
  • Gilla
Jättefranskan och 2 till
  • Laddar…
Snyggt! Och på imponerande liten budget!
 
  • Gilla
Stbk och 1 till
  • Laddar…
Jättesnygg uppgradering! Älskar golven.
 
  • Gilla
sundh och 2 till
  • Laddar…
L Lena60 skrev:
Jättesnygg uppgradering! Älskar golven.
Hållet med, verkligen supersnygga golv!
 
  • Gilla
Lena60 och 1 till
  • Laddar…
S Stbk skrev:
vi köpte en 3a på 90m2 som tiden har stått still sen kåken byggdes. Inget hade renoverat.

Vi började med att riva golv och lägga in ett limmat stavparkett i mönstret chevron, riva väggar och spackla/måla.

när tidpunkten va rätt så åkte köket ut och ett nytt va på g, fortsatte med parketten i köksdelen såklart. Hallen fick sig ny keramik, kolmården från bricmate, 60x120

Sovrummen
La in heltäckningsmatta, stuckaturtaklist som döljer gardinskena, bakbelyst ledlist. Samt speglar på väggarna, allt målat i samma kulör.

Nästa steg är badrummet, det sker nästa år.
Men planen är platsbyggt för att stänga om TM, måttbeställd kommod i vit Ask . vägghängd mugg, inbyggnadsblandare, vit askpanel i tak som följer ner på vägg där toa och tvätt är. Kolmården från Bricmate och en vit 6,5x25 som kommer sättas stående med förband. Nischer och ytterhörn geras och epoxifog.
S Stbk skrev:
vi köpte en 3a på 90m2 som tiden har stått still sen kåken byggdes. Inget hade renoverat.

Vi började med att riva golv och lägga in ett limmat stavparkett i mönstret chevron, riva väggar och spackla/måla.

när tidpunkten va rätt så åkte köket ut och ett nytt va på g, fortsatte med parketten i köksdelen såklart. Hallen fick sig ny keramik, kolmården från bricmate, 60x120

Sovrummen
La in heltäckningsmatta, stuckaturtaklist som döljer gardinskena, bakbelyst ledlist. Samt speglar på väggarna, allt målat i samma kulör.

Nästa steg är badrummet, det sker nästa år.
Men planen är platsbyggt för att stänga om TM, måttbeställd kommod i vit Ask . vägghängd mugg, inbyggnadsblandare, vit askpanel i tak som följer ner på vägg där toa och tvätt är. Kolmården från Bricmate och en vit 6,5x25 som kommer sättas stående med förband. Nischer och ytterhörn geras och epoxifog.
Jättesnyggt kök!
 
  • Gilla
Lena60 och 2 till
  • Laddar…
Superkewl skrev:
Håller med dig! Fick du en slant för köket med eller blev det uppvärmning på tippen? 😂

Vad hamnade du på i kostnad ungefär med allt?
S Stbk skrev:
Ursäkta jag va lite otydlig :) huset är byggt 2004. I min värld är det föråldrat 😁😁
Kan inte låta bli att förundras över hur ett kök/en lägenhet som är 19 år kan anses vara "föråldrat". Säger en del om hur fartblinda många av oss svenskar har blivit vad gäller konsumtion. Snygg uppgradering eller inte är en smaksak, personligen tycker jag bara det ser opersonligt och ogästvänligt ut, men kan bara konstatera att det som anses vara modernt nu om inte så länge kommer att kännas passé och då måste det till en ny uppgradering o.s.v. i all oändlighet. Hållbarhetstänk, resurshushållning, långsiktighet, någon?
Dock måste jag ge TS cred för att ha sålt det gamla köket i. s.f. att hiva det på tippen.
 
  • Gilla
  • Haha
whak och 7 till
  • Laddar…
TickyNucker
Smaken är tydligen som baken! Jag tycker att allt var snyggare innan.

I min värld är det ett ofattbart resursslöseri att det ska läggas så mycket tid och pengar på att riva ut sådant som är fullt fungerande bara för att det inte är ”min stil”!
 
  • Gilla
  • Haha
whak och 7 till
  • Laddar…
Skulle verkligen uppskatta att få veta vilket program du ritat badrumet i.
 
L linoljefärg skrev:
Kan inte låta bli att förundras över hur ett kök/en lägenhet som är 19 år kan anses vara "föråldrat". Säger en del om hur fartblinda många av oss svenskar har blivit vad gäller konsumtion. Snygg uppgradering eller inte är en smaksak, personligen tycker jag bara det ser opersonligt och ogästvänligt ut, men kan bara konstatera att det som anses vara modernt nu om inte så länge kommer att kännas passé och då måste det till en ny uppgradering o.s.v. i all oändlighet. Hållbarhetstänk, resurshushållning, långsiktighet, någon?
Dock måste jag ge TS cred för att ha sålt det gamla köket i. s.f. att hiva det på tippen.
Jag är verkligen inte för att renovera i onödan men det där köket har verkligen gjort sitt, ffa stilmässigt. Annat är det när, som en del gör, man river ut ett i princip nyrenoverat eller bara några år gammalt kök, för att stilen inte passar en.
 
T TobiasStockholm skrev:
det där köket har verkligen gjort sitt, ffa stilmässigt.
Så ett kök som gjort sitt framförallt på grund av fel stil kan man riva ut.
T TobiasStockholm skrev:
Annat är det när, som en del gör, man river ut ett i princip nyrenoverat eller bara några år gammalt kök, för att stilen inte passar en.
Men ett kök med en stil som inte passar ska man låta vara.

Jag hänger nog inte med...
 
  • Gilla
TechChad och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Så ett kök som gjort sitt framförallt på grund av fel stil kan man riva ut.
Men ett kök med en stil som inte passar ska man låta vara.

Jag hänger nog inte med...
Det är skillnad på ett kök som är 20 år och ett kök som sattes upp förra året, det ena är utdaterat men det andra är en smakfråga. Gillar man 90-tals kök eller kök från tidigt 2000-tal så har man dålig/daterad smak helt enkelt. Men det är ju min personliga åsikt förstås.
 
  • Gilla
Anonymiserad 156139
  • Laddar…
Superkewl skrev:
Jag skulle nog vilja säga att texten beskriver rätt väl vad som är gjort och härleder till bilderna
Sen kan dom lågupplösta bilderna som är printscreenade från hemnet ge en viss fingervisning av vilka bilder som är ”before”
Ursäkta för dom dåliga bilderna, dom är nersparkade från Hemnet så några bättre kunde jag inte greja tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.