14 693 läst · 37 svar
15k läst
37 svar
Renovering av furutrappa
Första lacklagret påstuket! Puh!
Kommer att behöva några bra och långa plugg som ska fästas i min lättbetongvägg. Det ska va de som håller upp ledstången i trappan. Nån som har nåt tips på några bra plugg som fäster bra i material som är lite porösa som lättbetong kan vara??
Pluggen bör vara ca 70-80mm långa och det ska kunna gå in en M10 skruv i pluggen. Jag kanske t o m bör köra med kemankare i väggen. vad tycker ni?
Kommer att behöva några bra och långa plugg som ska fästas i min lättbetongvägg. Det ska va de som håller upp ledstången i trappan. Nån som har nåt tips på några bra plugg som fäster bra i material som är lite porösa som lättbetong kan vara??
Pluggen bör vara ca 70-80mm långa och det ska kunna gå in en M10 skruv i pluggen. Jag kanske t o m bör köra med kemankare i väggen. vad tycker ni?
Äntligen blev det klart för ca 1 vecka sen! Lite småpul kvar i vissa hörnor där maskeringstejpen inte hjälpte 100%. Nedan ser ni hur trappan såg ut från början där jag har börjat att slipa upp 3 steg.
Nedan är den helt klar:
En bild till nedan (färgen på trappstegen blev lite mörk med kameran. Den riktigt färgen på furustegen är den som ni ser ovan):
Vad tycker ni? Jag blev supernöjd! Trappstegen matchar furugolvet på vår nedervåning mycket bra.
Nedan är den helt klar:
En bild till nedan (färgen på trappstegen blev lite mörk med kameran. Den riktigt färgen på furustegen är den som ni ser ovan):
Vad tycker ni? Jag blev supernöjd! Trappstegen matchar furugolvet på vår nedervåning mycket bra.
Produkter som diskuteras: "maskeringstejpen"
Maskeringstejp
Maskeringstejp är en typ av tryckkänslig tejp som främst används inom målning och byggindustri för att skydda ytor som inte ska målas eller behandlas. Maskeringstejpen är oftast gjord av ett tunt och enkelt rivbart papper, och en mindre
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bör vi byta avloppsgroda vid renovering av badrum i lgh?
Vatten & Avlopp -
Badrumsrenovering i Stockholm
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Tips för renovering av mindre rum i sommarstugan
Fritidshus -
Hjälp med vedspisrenovering
Ved, Pellets, Flis -
Renovering av lackad furutrappa med filtnålsmatta
Färg, Måla & Tapetsera