Tackar tackar :)

Jag måste faktiskt säga att jag är mycket nöjd med arbetet hittils. Att få fram furufärgen på trappstegen har verkligen gett den ett lyft.

Ska lägga in bilder här när jag är klar.

Immobil skrev:
8) Exakt! :D

::) Så kan man också förklara det. ;D

Första lacklagret påstuket! Puh!

Kommer att behöva några bra och långa plugg som ska fästas i min lättbetongvägg. Det ska va de som håller upp ledstången i trappan. Nån som har nåt tips på några bra plugg som fäster bra i material som är lite porösa som lättbetong kan vara??

Pluggen bör vara ca 70-80mm långa och det ska kunna gå in en M10 skruv i pluggen. Jag kanske t o m bör köra med kemankare i väggen. vad tycker ni?

Äntligen blev det klart för ca 1 vecka sen! Lite småpul kvar i vissa hörnor där maskeringstejpen inte hjälpte 100%. Nedan ser ni hur trappan såg ut från början där jag har börjat att slipa upp 3 steg.

trappa.jpg

Nedan är den helt klar:

DSC00379.jpg

En bild till nedan (färgen på trappstegen blev lite mörk med kameran. Den riktigt färgen på furustegen är den som ni ser ovan):

DSC00378.jpg

Vad tycker ni? Jag blev supernöjd! Trappstegen matchar furugolvet på vår nedervåning mycket bra.

Fett snyggt!

Tackar!  ;D

Nu ska jag bara få bort den där tråkiga väggpanelen på nedervåningen. Den satt även på väggen i trappen innan renoveringen började.

Det ser jättebra ut! :D Det är en skön känsla att bli klar efter x antal timmar slipande och målande.

Zephir

brevik skrev:
...
Nu ska jag bara få bort den där tråkiga väggpanelen på nedervåningen. Den satt även på väggen i trappen innan renoveringen började.
Ännu bättre. Jag vågade inte fråga om den....utifall du precis satt upp den ;)

Hehe.., det är nån kvarleva från 1968 då huset byggdes. Den är inte direkt vacker ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.