useless useless skrev:
Hur skulle det annars vara? Anläggningsägaren ansvarar för anläggningen och det finns idag inga krav på att spara någon som helst dokumentation över vem som har gjort vad i en anläggning.
Visst, börjar det brinna någonstans strax efter att en firma har gjort något och man kan bevisa att det beror på en felaktig installation så kan firman hållas ansvarig. Men i de allra flesta fall kan man inte peka ut någon ansvarig och då spelar det ingen roll om du som lekman eller världens bästa elektriker drog det där röret för 15 år sedan.
Men varför då nöja sig med att bara dra rören och varför inte dra all el själv?
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
E
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Du kan ju bara vara ansvarig för det som händer så länge du bott/bor i fastigheten
Du är ansvarig för allt!
Den som drog elen i din kåk för hundra år sedan kan knappast gärna vara det.

Vem om inte du känner bostaden bäst?
 
Mikael_L
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Men varför då nöja sig med att bara dra rören och varför inte dra all el själv?
EXAKT!
Och då slipper man riskera att få en usel installation gjord utav någon av alla usla elektriker som finns där ute!
 
E El-Löken66 skrev:
Du är ansvarig för allt!
Den som drog elen i din kåk för hundra år sedan kan knappast gärna vara det.

Vem om inte du känner bostaden bäst?
Kanske det men är man Akademiker så tror jag att man har svårt att skilja på vad som är elrör och vad som är vattenrör...
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
EXAKT!
Och då slipper man riskera att få en usel installation gjord utav någon av alla usla elektriker som finns där ute!
Ok, så du och din firma tillhör alltså kategorin Usla elektriker?
 
Herregud vad alla är lättkränkta såhär vid juletider.
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Kanske det men är man Akademiker så tror jag att man har svårt att skilja på vad som är elrör och vad som är vattenrör...
Nog det mest korkade uttalande jag läst på BH i år (och det säger en del...)
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Ok, så du och din firma tillhör alltså kategorin Usla elektriker?
Kanske det. :cool: :beer:
 
G guggen skrev:
Herregud vad alla är lättkränkta såhär vid juletider.
Han svartmålar sig själv, det är ju bra reklam. Hans firma ska jag aldrig anlita
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Säkert finns det många plantor inom hantverksyrken precis som det finns inom politiken men den dag det blir en skada och ingen vill ta på sig det så blir det fastighetsägaren som själv får stå med fingrarna i syltburken
Det finns plantor inom alla yrken och alla hudfärger, och en ganska stor del av befolkningen. Vet inte varför du vill jämföra med just politiker, det finns nog procentuellt exakt lika långa inom elektriker skrået eller byggarbetare som politiker. Bara att de inte syns lika mycket.
 
Självklart ska man göra all elinstallation själv för det är ju det mest simpla hantverkarjobbet som finns. Bara 2 hål i väggen
 
Mikael_L
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Självklart ska man göra all elinstallation själv för det är ju det mest simpla hantverkarjobbet som finns. Bara 2 hål i väggen
Det får stå för dig.
De flesta här i tråden är medvetna om jordstiftet. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
AndersOhrt och 4 till
  • Laddar…
G guggen skrev:
Det finns plantor inom alla yrken och alla hudfärger, och en ganska stor del av befolkningen. Vet inte varför du vill jämföra med just politiker, det finns nog procentuellt exakt lika långa inom elektriker skrået eller byggarbetare som politiker. Bara att de inte syns lika mycket.
Säkerligen, men politiker har ju en förmåga av att alltid kunna skylla på de som regerade mandatperioden före men det är ju svårt att göra om du precis kopplat in badrumsblandaren och sedan slår på vattnet och det sprutar åt alla håll.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det får stå för dig.
De flesta här i tråden är medvetna om jordstiftet. :crysmile:
Eller flerfas-uttag :poop:
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det får stå för dig.
De flesta här i tråden är medvetna om jordstiftet. :crysmile:
Jordabalken känner jag till men jordastiftet har jag aldrig hört.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.