Henrik Nordlander skrev:
Kakel för 60 kr kvadraten

Sånt skräp kastar man väl ändå inte upp på väggarna
Det kan bli fint ändå, blir lite mer kasta men han ville ha billigt då köper du inte 1000 /kvm
Vit på väggar , svart eller grå på golv
Inreda med lite färg och voila du har fint tidlöst badrum
 
Ett modernt badrum med kaklade väggar, duschutrymme med glasdörr, toalett, handfat och spegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tycker min blev fint och kostade inte skjortan
 
Wizardo Wizardo skrev:
Samtliga väggar, golv är betong förutom vägg mot tvättstuga (Bilden med fönster som gör mig nojjig). Läst igenom stadgarna och det verkar bara vara krav på att det ska ske fackmannamässigt. BRF är HSB Eken f.ö "De åtgärder bostadsrätthavaren vidtar i lägenheten skall alltid utföras fackmässigt."
Det betyder inte att firman måste göra det, det säger bara att det ska vara fackmannamässigt
Du kan göra det själv fackmannamässigt och skriva egenkontroll intyg där du bekräftar att det är gjord så
 
  • Gilla
jannebmw
  • Laddar…
BirgitS
J Jasmin9371 skrev:
Det är bara följa BRF regler, svårare än så är inte


Dom ändrar regler varje år, det som var godkänt förra året är inte nu
Bostadsrättsföreningar brukar inte ändra sina regler varje år.

Om du menade BKR så ändrar de sina regler vart femte år och enligt de reglerna får man inte ha rollade tätskikt på annat än betongväggar.

J Jasmin9371 skrev:
Mitt hus är 1977 och badrum var aldrig renoverat på 30 år , inga skador
Kan ju kontra med att jag hade ett badrum som fick en vattenskada efter 22 år och TS har ju nu ett vattenskadat badrum.
 
Först måste "krav" uppfyllas, dvs ett fall från dörren hela vägen till golvbrun, ny golvbrun då den äldre troligtvis inte är godkänd, alla vattenledningar genom vägg fixeras etc. Sedan är det ju en jämförelse av tätskikt/kakel och våtrumsmatta i kostnad. Våtrumsmatta är ett moment medans tätskikt och kakling är flera moment i arbete med ställtid mellan momenten.
 
BirgitS
Wizardo Wizardo skrev:
Samtliga väggar, golv är betong förutom vägg mot tvättstuga (Bilden med fönster som gör mig nojjig). Läst igenom stadgarna och det verkar bara vara krav på att det ska ske fackmannamässigt. BRF är HSB Eken f.ö "De åtgärder bostadsrätthavaren vidtar i lägenheten skall alltid utföras fackmässigt."
Kontrollera att just din förening inte har ordningsregler eller andra regler som anger något annat.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Bostadsrättsföreningar brukar inte ändra sina regler varje år.

Om du menade BKR så ändrar de sina regler vart femte år och enligt de reglerna får man inte ha rollade tätskikt på annat än betongväggar.


Kan ju kontra med att jag hade ett badrum som fick en vattenskada efter 22 år och TS har ju nu ett vattenskadat badrum.
Alldrig varit orolig för vatteskada, ser det som chans att göra bättre och nyare badrum
Det bara kavla up armarna och gör om, du kan göra 3 badrum med rivning vad en firma tar för att bygga en
 
  • Gilla
jannebmw
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Först måste "krav" uppfyllas, dvs ett fall från dörren hela vägen till golvbrun, ny golvbrun då den äldre troligtvis inte är godkänd, alla vattenledningar genom vägg fixeras etc. Sedan är det ju en jämförelse av tätskikt/kakel och våtrumsmatta i kostnad. Våtrumsmatta är ett moment medans tätskikt och kakling är flera moment i arbete med ställtid mellan momenten.
Sant det
 
inte nog att du kan bygga badrum , du kan ännu mer bara man vill, läs på first och fråga det du kan inte
Jag byggde hela sommar Nybyggt vitt sommarhus med snedtak och framskjuten veranda under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
huset inte bara badrum
 
A anis16 skrev:
ny golvbrun då den äldre troligtvis inte är godkänd
BRF har sagt att de kommer stå för en ny golvbrunn

BirgitS BirgitS skrev:
Kontrollera att just din förening inte har ordningsregler eller andra regler som anger något annat.
Vart kan man kontrollera sådant? Hittade ingenting i stadgarna.
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
BirgitS
Om föreningen inte har någon webbplats kan du ju fråga någon i styrelsen.
 
Redigerat:
BirgitS
3. Ombyggnation av våtutrymme får endast utföras av PER-auktoriserad entreprenör/hantverkare.
Finns nog en hänvisning till regler någonstans i stadgarna.
 
Kan samma firma som river även offereras uppbyggnad av nytt? Ibland kan de offereras av bara farten ett lämpligt pris.

Jag skulle säga runt 50'-80' om rivning + ny brunn inkl flytspackling, återställning av väggar (ej ytskiktet) går på föreningen.

Har ni ett badrum eller fler? Kan ju vara bra att det går snabbt om man bara har ett badrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.