A
"tillslut, efter att ha följt ledningar genom huset upptäcks regelvidrigt inbyggda dosor mellan två väggar som inte går att komma åt. Han upptäckte dem genom att han stack in huvudet i inspektionsluckan vid vattenmätaren av en ren chansning. Utöver det ser han att armaturer och eldosor är reglevidrigt installerade alldeles för nära vattenkällor så som dusch och badkar" (Copy paste från TS).

Fetmarkerar utöver för att visa att förutom dosor inne i vägen så förekommer "regelvidriga" armaturer och eldosor i badrummet.

Frågan som jag ställer vad menar "elektrikern" med regelvidriga armaturer och eldosor i badrummet?

Eftersom det får förekomma armaturer och eldosor i badrummet. Vilken zon och klassning har utrustningen?
 
Har TS verkligen ingen kamera i sin mobil? Det är lite jobbigt att spekulera ordentligt så länge vi inte vet hur det ser ut... eller är det kanske så enkelt att "felen" redan är åtgärdade och det blev dyrare än TS tänkt sig och att TS nu försöker se om det kanske ör nån annan som borde betala?
 
S sunqan skrev:
Har TS verkligen ingen kamera i sin mobil? Det är lite jobbigt att spekulera ordentligt så länge vi inte vet hur det ser ut... eller är det kanske så enkelt att "felen" redan är åtgärdade och det blev dyrare än TS tänkt sig och att TS nu försöker se om det kanske ör nån annan som borde betala?

Hej, jodå jag har kamera. Jag har också ett litet kaos kombinerat med en flytt. Jag har inga avsikter att någon annan skall betala, du kan andas ut. Felen är kvar, samt är konstaterade av besiktningsman, så ledsen att behöva släcka din misstänksamhet. Det löser sig och jag har fått de svar jag behövde. För min del är det avslutat. Nu går vi in i processen med reklamationen och den biten tror jag att vi hanterar utan misstänksamma kommentarer. Tack till er som svarat konstruktivt.
 
  • Gilla
Tobias Nordling och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.