Hej!

slår man ihop dec-feb eller räknas det per månad?

typ 3300 i december, 1700 januari, 1000 februari vad blir eldstödet?
 
M
Skatterna måste vara på tok för höga då staten verkar bada i pengar som bara måste delas ut!
Hur många hundra miljarder har coronahysterin kostat? Nu stöd till elräkningar oavsett om de varit höga eller inte, och i morgon 9Mdr till pensionärer som inte arbetat ihop pengarna.
 
M mnils skrev:
Skatterna måste vara på tok för höga då staten verkar bada i pengar som bara måste delas ut!
Hur många hundra miljarder har coronahysterin kostat? Nu stöd till elräkningar oavsett om de varit höga eller inte, och i morgon 9Mdr till pensionärer som inte arbetat ihop pengarna.
Är det valår så finns det ingen botten i penningakistan...
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
M
V videopac skrev:
Är det valår så finns det ingen botten i penningakistan...
Bara för väljarna att komma ihåg vem som får betala alla "gåvor", inte är det politikerna inte!
 
  • Gilla
videopac och 2 till
  • Laddar…
F
M mnils skrev:
Skatterna måste vara på tok för höga då staten verkar bada i pengar som bara måste delas ut!
Hur många hundra miljarder har coronahysterin kostat? Nu stöd till elräkningar oavsett om de varit höga eller inte, och i morgon 9Mdr till pensionärer som inte arbetat ihop pengarna.
Vilka pensionärer anser du inte ha arbetat ihop till pengarna?
 
Ska vi vara petiga så gäller det hela bunten. Pensionssystemet byggde på att nästa generation skulle stå för pensionen.
 
F frasen_36 skrev:
Vilka pensionärer anser du inte ha arbetat ihop till pengarna?
såna som min farmor, som gått hemma eller jobbat svart hela sitt yrkesverksamma liv. Då blir det inte mycket i pension. Liksom för folk som går arbetslösa långa perioder i sitt liv (tänker på dom som inte vill jobba nu, bör tilläggas)
Eller de som helt enkelt inte vill jobba alls utan egentlig orsak. Jag har i nuläget 2 grannar, som lever på barnbidrag, underhåll, bostadsbidrag och vetifan vart dom får pengar mer ifrån.
 
A
X Xaktly skrev:
såna som min farmor, som gått hemma eller jobbat svart hela sitt yrkesverksamma liv. Då blir det inte mycket i pension. Liksom för folk som går arbetslösa långa perioder i sitt liv (tänker på dom som inte vill jobba nu, bör tilläggas)
Eller de som helt enkelt inte vill jobba alls utan egentlig orsak. Jag har i nuläget 2 grannar, som lever på barnbidrag, underhåll, bostadsbidrag och vetifan vart dom får pengar mer ifrån.
handlar de inte?
betalar sina räkningar?
är det inte skatt på a-kassan?
bränsle mm..
Allt de köper eller betalar går ju tillbaka till staten..
 
J jespgrun skrev:
typ 3300 i december, 1700 januari, 1000 februari vad blir eldstödet?
2000 + 1500 + 300 kronor

Förbrukning (kWh) – Stöd per månad (kr)
700-899 – 100
900-999 – 200
1000-1099 – 300
1100-1199 – 400
1200-1299 – 500
1300-1399 – 700
1400-1499 – 900
1500-1599 – 1100
1600-1699 – 1300
1700-1799 – 1500
1800-1899 – 1700
1900-1999 – 1900
Över 2000 – 2000

Källa: Regeringskansliet, Infrastrukturdepartementet
 
J jespgrun skrev:
Hej!

slår man ihop dec-feb eller räknas det per månad?

typ 3300 i december, 1700 januari, 1000 februari vad blir eldstödet?
Troligen beräknas det varje månad och du får gå efter tabellen för se vad du får.
 
F
X Xaktly skrev:
såna som min farmor, som gått hemma eller jobbat svart hela sitt yrkesverksamma liv. Då blir det inte mycket i pension. Liksom för folk som går arbetslösa långa perioder i sitt liv (tänker på dom som inte vill jobba nu, bör tilläggas)
Eller de som helt enkelt inte vill jobba alls utan egentlig orsak. Jag har i nuläget 2 grannar, som lever på barnbidrag, underhåll, bostadsbidrag och vetifan vart dom får pengar mer ifrån.
Då missuppfattade jag vad du menade utan håller helt med dig.
 
  • Gilla
Xaktly
  • Laddar…
Maskintok skrev:
handlar de inte?
betalar sina räkningar?
är det inte skatt på a-kassan?
bränsle mm..
Allt de köper eller betalar går ju tillbaka till staten..
pengarna kommer från staten från början
 
X Xaktly skrev:
pengarna kommer från staten från början
Statens pengar är de som dom betalar skatt avstått
 
A
X Xaktly skrev:
pengarna kommer från staten från början
Nä inte alls.
Staten har bara visst kapital som den förvaltar.
allt övrigt är våra pengar som vi betalar in för att samhället skall fungera..
som företagarstöd.. starta eget bidrag..
pandemi stöd..
mm..
 
Jag lyckades med bedriften att förbruka exakt 2000 kWh i januari. Om jag läser regeringens tabell rätt så blir jag helt utan kompensation?


Tabell som visar regeringens energikompensation med en rad märkt "Över 2000" kWh och kompensationsbelopp.
 
  • Haha
  • Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.