N
När jag fick min FH25 installerad 2021 sade installatören (erkänt duktig kille) att det blå och det svarta filtret kan man "strunta i" (man dammsuger dem givetvis samtidigt som nylonfiltren). Att byta dem är bortkastade pengar (de är riktigt dyra).
 
A
N Nalleman64 skrev:
När jag fick min FH25 installerad 2021 sade installatören (erkänt duktig kille) att det blå och det svarta filtret kan man "strunta i" (man dammsuger dem givetvis samtidigt som nylonfiltren). Att byta dem är bortkastade pengar (de är riktigt dyra).
Dyra JA
bortkastade pengar tja det kanske var och en får bestämma.
Tveksamt om installatören i detta fallet vet vad han talar om, eller om han vet mer än konstruktörerna på mitsubishi...
 
N
electroluxaren skrev:
Dyra JA
bortkastade pengar tja det kanske var och en får bestämma.
Tveksamt om installatören i detta fallet vet vad han talar om, eller om han vet mer än konstruktörerna på mitsubishi...
Det återstår väl att se då. Jag dammsuger filten en gång i veckan.
Ännu så länge ser de som nya ut.
Nylonfiltren kommer jag att byta om det skulle visa sig behövas.
Mycket nöjd med FH25:an måste jag säga.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Generellt så
electroluxaren skrev:
Dyra JA
bortkastade pengar tja det kanske var och en får bestämma.
Tveksamt om installatören i detta fallet vet vad han talar om, eller om han vet mer än konstruktörerna på mitsubishi...
Många sådana prylar är inte så mycket en produkt från konstruktörerna utan från marknadsföringsavdelningen. De gör säkerligen vad de utger sig för att göra (dvs ta bort lite av eventuella dofter) men för värmepumpens huvudsakliga funktion kan man helt bortse från dem.
 
  • Gilla
HumanCondition och 1 till
  • Laddar…
N
U Ursidae skrev:
Generellt så

Många sådana prylar är inte så mycket en produkt från konstruktörerna utan från marknadsföringsavdelningen. De gör säkerligen vad de utger sig för att göra (dvs ta bort lite av eventuella dofter) men för värmepumpens huvudsakliga funktion kan man helt bortse från dem.
Det var precis det min installatör sade.
 
A
U Ursidae skrev:
Generellt så

Många sådana prylar är inte så mycket en produkt från konstruktörerna utan från marknadsföringsavdelningen. De gör säkerligen vad de utger sig för att göra (dvs ta bort lite av eventuella dofter) men för värmepumpens huvudsakliga funktion kan man helt bortse från dem.
omg ytterligare en som vet mer än konstruktören
 
A
U Ursidae skrev:
Generellt så

Många sådana prylar är inte så mycket en produkt från konstruktörerna utan från marknadsföringsavdelningen. De gör säkerligen vad de utger sig för att göra (dvs ta bort lite av eventuella dofter) men för värmepumpens huvudsakliga funktion kan man helt bortse från dem.
Men om du vet bäst så erbjud din tjänster till Mitsubishi
det värsta som kan hända är att de skrattar ihjäl sig men om de ändå har fel så är de ju bara en belastning lite win win så att säga. Men åk inte dit med ditt CV för då kanske du avrättas för överlagt mord.
N Nalleman64 skrev:
Det var precis det min installatör sade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.