Bättre stoppa problemet än att fixa en halvdan lösning. Markiser är alltså bättre väg att gå så värmen inte kommer in från första början.
Sen har jag läst att man kan få mindre värme om taket om man monterar solceller, dock ingen aning om det stämmer och hur stor skillnad det gör.
 
K
C Comfort Thomas skrev:
Inte en aning om varför ”blåsten” skulle låta förskräckligt numera om det inte beror på något av det jag skrev.
Alternativt kör ni manuellt nu på högsta fläkthastighet och tidigare har ni använt lägre fläkthastighet men det borde ni redan uppmärksammat.
Ni får kontakta någon kylfirma i er närhet som säljer tex Mitsubishi för att få en koll.
En fjärrkontroll för luftkonditionering från Mitsubishi Electric mot leopardmönstrade kläder, visar 19 grader Celsius.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja, jag har ökat fläkten så att värmen blåser från vardagsrummet, genom köket o till sovrummet
 
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Ja, jag har ökat fläkten så att värmen blåser från vardagsrummet, genom köket o till sovrummet
Då har du troligen svaret där, svårt att få högre luftflöde utan att ljudet ökar.
Ser att du har aktiverat i-see sensor, funkar det bra för dig/planlösning så är det bara att köra på det men många upplever att det funkar bättre att köra utan så det är bara testa om du inte redan gjort det.
Dom olika varianterna finns i manualen.
 
K
Ja, det minns jag inte, när, var, eller hur det har blivit så, är inte så teknisk..
Det står i manualen att man ska använda i-see om man vill styra temp i rummet? Sen står det att man inte ska röra i-see-sensorn för det kan skada den? När det står motvalls uppgifter då vet jag inte vilket jag ska välja
Men den ska stå på "solen" ialla fall på översta raden? Ska jag trycka bort sensorn?
 
K
Till dig som svarade mig om filtrens placering? Jodå, de satt fel och har ändrat dom o något bättre blev det, tack!
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Ja, det minns jag inte, när, var, eller hur det har blivit så, är inte så teknisk..
Det står i manualen att man ska använda i-see om man vill styra temp i rummet? Sen står det att man inte ska röra i-see-sensorn för det kan skada den? När det står motvalls uppgifter då vet jag inte vilket jag ska välja
Men den ska stå på "solen" ialla fall på översta raden? Ska jag trycka bort sensorn?
En del tycker om funktionen och andra inte så du får testa vad du tycker fungerar bäst.
Den ska stå i sol läge för värmedrift och vill du köra kyla i sommar så ändrar du via MODE till en snöflinga.
 
K
Tack för alla svar!! Men vad blir skillnaden/upplevelsen om man har sensorn av elr på?
 
K Kakelugnen566 skrev:
Tack för alla svar!! Men vad blir skillnaden/upplevelsen om man har sensorn av elr på?
Bifogar en enkel beskrivning.
Finns nog mer info i din manual.
Testa med att avaktivera några dygn så får du bilda din egen uppfattning om det är bra eller mindre bra.
 
  • Skärmdump av en diskussionstråd om I-see Sensor på en värmeanläggning med beskrivande text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Tack, jag ska prova! Tack för all hjälp och nu ska jag inte störa mer!
 
K Kakelugnen566 skrev:
Tack, jag ska prova! Tack för all hjälp och nu ska jag inte störa mer!
Frågar man inte så får man inga svar.
Men vissa saker måste man testa själv för att se hur det fungerar med dina/husets förutsättningar .
 
K
Det har du rätt i, glad att jag frågade!
men ibland blir man mörkrädd när man läser dessa påhopp en del får utstå, så man tänker till innan.....
 
N
K Kakelugnen566 skrev:
Till dig som svarade mig om filtrens placering? Jodå, de satt fel och har ändrat dom o något bättre blev det, tack!
Det var jag som svarade. Skulle rätta ett stavfel och av någon anledning försvann inlägget helt då (handhavandefel från min sida antagligen 🙂).
 
K
Ok, jag trodde att jag hade gjort det!! 😉
 
A
K Kakelugnen566 skrev:
Hej! Läste just ditt svar till ARJU ang filter till LLVP och har en fråga, tack! Jag har en MSZ-FH25VE2 och har nyligen rengjort det blåa och det svarta filtren men jag minns inte hur de satt! Om jag står framför pumpen; ska det blåa elr det svarta sitta till höger? Det är ett fasligt oväsen på fläkten, så tänkte om det berodde på placeringen av filtren??
Tacksam för hjälp!
Spelar ingen roll
 
K
Nä, märker nu att det låter likadant
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.