Byggarinnan skrev:
Är det möjligen Linda W?
Näää, det är en manlig fotograf A.W.
 
birgi skrev:
Näää, det är en manlig fotograf A.W.
Ok, jättefina bilder!
 
Någon som vet något om det kommer att erbjudas TV via internet från någon av de aktuella ISP:arna?
 
anna_o_robban skrev:
Någon som vet något om det kommer att erbjudas TV via internet från någon av de aktuella ISP:arna?

Lulnet jobbar på det, förhandlingar pågår med Canal Plus. Senaste uppgiften var att det nog är igång senast runt årsskiftet! Vi håller tummarna då vi (och många andra) tills vidare kör med bordsantenn med mkt tveksamt resultat ... :)
 
Hoppsan, missuppfattade frågan i brådskan ...
 
:) ...var kanske lite luddig i frågeställningen...bakgrunden till min fråga är att jag håller på att skissa på tele&elschema till vårt kommande hus på Kronan och jag har tänkt lägga så mycket signalering som möjligt via nätverkskabel & RJ45 uttag. Har kollat på en komplett paketlösning för detta, där TV, radio, telefon, data, larm belysningsstyrning mm kan distribueras från en central punkt i huset via nätverket och där allt kan styras med fjärrkontroller. Denna lösning är dock rätt dyr, samtidigt som man är låst till en leverantörsstandard vad gäller komponenterna i distributionspunkten (kostsam uppdatering).

Har även kikat på egenhändigt komponerade "hopplocks"-alternativ. Har hört att man på olika ställen i landet kan få TV distribuerat via nätet av bl a Telia, vilket skulle underlätta en del för mig i genomförandet. Frågan är nu alltså: Någon som hört om detta kommer att erbjudas för Kronanbyggarna?
 
någon som har flyttat in på etapp 2 än???
 
wendelclark skrev:
någon som har flyttat in på etapp 2 än???

Jag tycker det ser obebott ut på etapp två än så länge (promenerar med vovven där på kvällarna), men före jul lär en del ha flyttat in.
Ska du själv bygga på etapp två? Vilken tomt isf?
Tycker jag känner igen ditt nick från kronan-snacket?
 
jepp....det stämmer bygger Älvsbyhus i etapp2........mkt lång väntetid
 
däremot verkar juh etapp1 vara helt klart nu, jäklar vad många fina hus där finns
 
Nä, inte riktigt klart hos oss på ettan heller... Några hus är under uppbyggnad och några har inte ens kommit upp.
Men det känns skönt att veta att snaaaart, snaart slipper vi alla (nåja iaf en del av) traktorer, lastbilar och annan trafik som är relaterad till byggande.
 
grovplanering av tomten beräkns till 60 000 jag tycker det verkar mkt........vad har det kostat er???
 
wendelclark skrev:
grovplanering av tomten beräkns till 60 000 jag tycker det verkar mkt........vad har det kostat er???

Vilket företag anlitar ni för markarbetet? Jag har en stor, fet varning att utfärda när det gäller en markentreprenör som vi precis gett sparken efter månader av strul och brutna löften!
Skicka mig ett PM!
 
wendelclark skrev:
grovplanering av tomten beräkns till 60 000 jag tycker det verkar mkt........vad har det kostat er???
Vi hamnade på 50 000:- och hade en relativt tacksam tomt att grovplanera tack vare liten höjdskillnad på tomtens olika delar (lite utfyllnad),  dock rätt så stenig mark & mycket massor som fick forslas bort för att bytas ut mot bättre fyllnadsmassor. Det senare gäller nog de flesta på Kronan.

 
Slutbesiktningen var i torsdags och vi sover nog första natten i huset under nästa vecka... Började köra lite möbler till huset idag.... Ska bli fantastiskt skönt att få flytta in på området...

Vet också att det är två andra som flyttar/flyttat in i dagarna på etapp II....

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.