Ojojoj, vad spännande! Då vet jag åt vilket håll min hundpromenad går imorgon... ;)
 
Patte skrev:
Äntligen dags för stomresning... 07.00 imorgon börjar lastbilen lossas!
Nu har jag tagit kvällspromenixen förbi huset, det ser fint ut - i morgon lär taket också vara på plats. Hur känns det? :)
 
För två veckor sedan fick vi bygglov. Det känns lite trist att vi måste vänta nästan ett år innan det börjar byggas vår tomt...

Vi har beställt ett Älvsbyhus - Höner och det levereras v 17, 2007. Förhoppningsvis  levereras huset tidigare... alla vi Älvsbyhusbyggare får hoppas på att fabriken i Finland snart får upp ångan och att husen kommer fortare än utsatt datum.

Men men röjningen på tomten är igång och nu börjar äventyret  ;)
 
Tommy-Sara skrev:
För två veckor sedan fick vi bygglov. Det känns lite trist att vi måste vänta nästan ett år innan det börjar byggas vår tomt...

Vi har beställt ett Älvsbyhus - Höner och det levereras v 17, 2007. Förhoppningsvis  levereras huset tidigare... alla vi Älvsbyhusbyggare får hoppas på att fabriken i Finland snart får upp ångan och att husen kommer fortare än utsatt datum.

Men men röjningen på tomten är igång och nu börjar äventyret  ;)

Vilken tomt har ni?
 
anna_o_robban skrev:
Vilken tomt har ni?


Tomt nr 25
 
Hej Kronan-Luleå

Med den summan ni räknat med har ni gjort många tillval? Jag själv har fått en prislapp på ca 1,5milj. på nf standard, plus tomt o garage, med räknar ändå med att klara mig för ca 2 milj, med då har vi en tomt som är färdig för bygge. Vore kul att veta vad som har gjort att priset har blivit det det blivit, så man inte trillar i några fallgropar.

mvh

daggeman
 
Ingen uppe på kronan som bygger med smålandsvillan då?

//Roggan
 
Bygglovet klart...äntligen :cool:
 
AnKe skrev:
Bygglovet klart...äntligen  :cool:

Kul! :)
Hur länge tog det att fixa bygglovet? vad blir det för hus och på vilken tomt?
*nyfiken*
 
Hej alla kronan byggare!

Finns det någon av er som bygger själva och som har hittat en bra KA som ni kan rekommendera?

Det verkar vara en djungel där ute och väldigt svårt att hitta rätt.....
 
birgi skrev:
Huset blir helgrått, vi har börjat nedifrån i väntan på skylift. Huset är 8,5 meter där det är som högst. Inget för mig som är höjdrädd. *gulp*
Vi har en stråtapet i gråsvart - den enda fondvägg vi har i huset. Allt annat är vitmålat. Eller förresten, minstingen gick ju loss med färgpenna på väggen i arbetsrummet häromdagen... ;)
Den runda lampan är en kopia av Random light av Bertjan Pot för Moooi.
Min uppskattning är att det hittills byggts ca 20 hus på Kronan, det blir 90 totalt.
Är ni nöjda med eran fina Pappelinamatta? Funderar på planka er med en Vera i köket...
Jättefint med Lisa Rinnevuos bildserie "Medan jorden snurrar " på väggen!! Vad roligt det är när ni haft tid att uppdatera hemsidan. Vår hemsida var ej uppdaterad på 10 månader... tills för en vecka sen, men vi har inte så många innebilder som det ser ut nu. Vi ska bättra oss... :D
 
Byggarinnan skrev:
Är ni nöjda med eran fina Pappelinamatta? Funderar på planka er med en Vera i köket...
Jättefint med Lisa Rinnevuos bildserie "Medan jorden snurrar " på väggen!! Vad roligt det är när ni haft tid att uppdatera hemsidan. Vår hemsida var ej uppdaterad på 10 månader... tills för en vecka sen, men vi har inte så många innebilder som det ser ut nu. Vi ska bättra oss... :D
Ja, Pappelina är väldigt praktisk att ha för att skydda parketten från slabbandet vid diskbänken! :)
Jag skulle nog uppdaterat mer om vi haft en bättre kamera. Nu ska jag kika på era uppdateringar!
 
Birgijobbar skrev:
Ja, Pappelina är väldigt praktisk att ha för att skydda parketten från slabbandet vid diskbänken! :)
Jag skulle nog uppdaterat mer om vi haft en bättre kamera. Nu ska jag kika på era uppdateringar!
Vi har golv ad modum praktiskt i köket (klinkers), men en matta vore skön att stå på när man går omkring där kring diskbänken. Fin tavla ni har med "kakaoögonen" förresten!

Oj, vår hemsida innehåller inte så mycket nytt sen den senaste uppdateringen, förutom att gallerierna fått riktiga namn istället för Galleri I, II osv..., sen är det bara ett par nya bilder egentligen. Man kan se rubriken "NYHETER", och där kommer vi nog att sätta in nytt material allt eftersom.
Jag tycker ni har underbara köksbilder, närbilder som liknar riktiga konstverk! :)
 
Byggarinnan skrev:
Vi har golv ad modum praktiskt i köket (klinkers), men en matta vore skön att stå på när man går omkring där kring diskbänken. Fin tavla ni har med "kakaoögonen" förresten!

Oj, vår hemsida innehåller inte så mycket nytt sen den senaste uppdateringen, förutom att gallerierna fått riktiga namn istället för Galleri I, II osv..., sen är det bara ett par nya bilder egentligen. Man kan se rubriken "NYHETER", och där kommer vi nog att sätta in nytt material allt eftersom.
Jag tycker ni har underbara köksbilder, närbilder som liknar riktiga konstverk!  :)
*ähum* Just de bilderna (de som är bra) har en fotograferande kollega tagit ... ;)
 
birgi skrev:
*ähum* Just de bilderna (de som är bra) har en fotograferande kollega tagit ... ;)
Är det möjligen Linda W?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.