I
Fuktiga händer kanske. Eller någon som städat omsorgsfullt, våttorkning. Kanske har någon haft storkok och berikat luften med fukt som följer med varmluften uppför trappan. Kan ju finnas hur många orsaker som helst, med gemensam nämnare luftfuktighet, RF.
 
Martin_B
Emil_K skrev:
Det rostar inte om det är rumsvarmt och torrt (inomhus). Har rosten kommit nyligen?
Nej, det var så när jag köpte huset. Ingen aning hur de har kunnat få det såpass ytrostigt. Men väggen var ju klädd med treetex, så man var ju tvungen att plocka bort ledstängerna vid minst ett tillfälle. Kan de ha haft de utomhus kanske? Eller i något kallgarage eller något? Enda jag kan tänka mig.
 
Martin_B
ion skrev:
Fuktiga händer kanske. Eller någon som städat omsorgsfullt, våttorkning. Kanske har någon haft storkok och berikat luften med fukt som följer med varmluften uppför trappan. Kan ju finnas hur många orsaker som helst, med gemensam nämnare luftfuktighet, RF.
Ok. Nä, men jag ser till att blankpolera med någon av de rekommenderade verktygstillbehören, så får det vara så. Börjar jag se minsta tecken på att ytrosten börjar komma tillbaks så får jag väl helt enkelt stoppa processen genom att polera bort det lilla som tillkommit och sedan klarlacka. Så får det bli.
 
Men vanligt billigt konstruktionsstål blir aldrig blankt och fint hur mycket du än polerar. Det är därför man förnicklar eller förkromar delar. Tror inte dina saker var kromade utan förnicklade.
 
Martin_B
Återkommer med resultatet :)
 
Martin_B Martin_B skrev:
Återkommer med resultatet :)
Hur gick det?
Jag har identiskt problem med identiska ledstångshållare och identisk frågeställning.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.