Det blir inte så grova utan bara 45 x 95

T Thomas_Blekinge skrev:
Jag hoppas inte att du har så låg årslön som jag betalade för min konstruktion. Vad ska du ha för stolpar?
 
Du får gärna förklara för en okunnig vad ”icke certade svarta rör med söm” är?

Är det samma/lika som de ”gamla” svarta plåtrören som användes till allt möjligt?

L Lutte skrev:
Du kan likställa kallgalv med en lite bättre grundfärg.

Annars borde du kunna leta upp en lokal smidesfirma o köpa icke certade svarta rör med söm för hyfsat pris.
 
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Du får gärna förklara för en okunnig vad ”icke certade svarta rör med söm” är?

Är det samma/lika som de ”gamla” svarta plåtrören som användes till allt möjligt?
Det är dom billigaste rören du kan köpa som fortfarande har någon form av funtionsduglighet
 
Behövde själv ganska många meter aluminium vibkelprofil för ett par år sedan och gick då direkt på Begroup, beställde och hämtade hos en firma dit dem ofta levrar stål i min närhet, fick dem grovkapat där till hanterbara längder (6m-> 3m)
Har iofs eget eget företag men du kanske känner någon som känner någon!? Värt att undersöka!?
https://www.begroup.se/
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Absolut värt att undersökas (y)

slacker slacker skrev:
Behövde själv ganska många meter aluminium vibkelprofil för ett par år sedan och gick då direkt på Begroup, beställde och hämtade hos en firma dit dem ofta levrar stål i min närhet, fick dem grovkapat där till hanterbara längder (6m-> 3m)
Har iofs eget eget företag men du kanske känner någon som känner någon!? Värt att undersöka!?
[länk]
 
Det finns gröna rör, röda rör och svarta rör, rör som används till värmeinstallationer.
Men TS ska ha trästolpar så om TS köper galvade rör så behövs inte någon varmgalvanisering utan bara kapa rören och trä på stolparna.

Protte
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Jag har någon svart ”pipa” och det tyckte hon var snyggt... Men vart hittar jag dom och pris i förhållande till galvat eller aluminium?

prototypen prototypen skrev:
Det finns gröna rör, röda rör och svarta rör, rör som används till värmeinstallationer.
Men TS ska ha trästolpar så om TS köper galvade rör så behövs inte någon varmgalvanisering utan bara kapa rören och trä på stolparna.

Protte
 
Svarta rör finns hos alla VVS grossister och i maxlängden om 6m om jag inte har fel - Dahl, Lundagrossisten, Ahlsell. Återigen någon med företag som du känner!?

Men dem rostar tror jag på sikt!? Jag vet faktiskt inte... :thinking:
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
En till tanke - Osäker om det är billigare på något sätt - Rostfria armeringsjärn!?
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Det ska jag i alla fall också undersöka (y)

slacker slacker skrev:
En till tanke - Osäker om det är billigare på något sätt - Rostfria armeringsjärn!?
 
Kanske någon annan har någon vetskap om hur länge den lackade svarta ytan håller? Det kommer ju inte att bli någon åverkan på dom

slacker slacker skrev:
Svarta rör finns hos alla VVS grossister och i maxlängden om 6m om jag inte har fel - Dahl, Lundagrossisten, Ahlsell. Återigen någon med företag som du känner!?

Men dem rostar tror jag på sikt!? Jag vet faktiskt inte... :thinking:
 
Röda, gröna och svarta kommer rosta första sommaren, färgen är mest för syns skull.
GLÖM "obehandlade" rör, minst varmgalvat.

Protte
 
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Ett alternativ kanske är att låta det rosta? Finns rör i Corten i så pass liten dimension månne?
 
  • Wow
Nobbe_1
  • Laddar…
Corten lät billigt....... :-O

mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Ett alternativ kanske är att låta det rosta? Finns rör i Corten i så pass liten dimension månne?
 
Om du läser på vad som rekommenderas i skruvmaterial för byggande av brygga så får du vägledning til vad som krävs för dina rör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.