O
Vad är det för golv i lägenheten?
Med tanke på att om du flyttar köket måste golvet bort.... hela vägen dit köket ska....
 
Det är furuplankor (såpskurade och fina :)). Det är väl på de ställen där vatten och avlopp går upp man skulle behöva göra åverkan på golvet. I övrigt kan de ju bevaras intakta. Men som sagt....lutar nog mot att jag behåller köket där det är...Om 50 år (eller kanske tom. tidigare än så) skakar kanske folk på huvudet för att alla under stor iver blåste ut och ändrade om utan betänkligheter. Om jag har kvar köket där det är kan våningen både andas historia i form av planlösning och originaldetaljer men också nutid i form av ljusa färger och inredning :).
 
O
Okej. Tycker att du gör rätt i att behålla köket på sin plats!
JAg tänkte om det var fiskbensparkett i lägenheten då känner jag personligen att det inte är något alternativ att flytta köket!
 
Det är fiskbensparkett i v-rummet. Dock inte i de andra rummen.
 
O
okej. Då skulle inte jag flytta köket så att man riskerar att behöva ta upp det golvet. Men det är bara jag...
 
Golvet i v-rummet (det med fiskbensparkett) skulle inte behöva tas upp vid en eventuellt köksflytt. Rummet bredvid v-rummet är furugolv.
 
O
Då behöver du inte fundera på den biten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.