Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 725 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
Med några delar kunskap och något uns av tur.
:cool:
 
Violina Violina skrev:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 119 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"

Bommade Stradivarius-frågan

Men den här:
[bild]

Så jävla enkelt är det ju inte riktigt..

Först måste sidorna på stocken fräsas av, sedan brädprofilen fräsas ut, efter det ska dessa brädor sågas av och skiljas från stocken och efter det snurrar man stocken ett kvarts varv så man kan göra om processen en gång till..

Så att prata om "kantsågen".. nä...
Märks att du inte är uppvuxen med meningen "Nu ska --- spela såg!" på släktkalasen, som en annan är. :crysmile: Vissa kanske säger att det är en förlorad konstform, jag skulle säga att isåfall är det är ok för min del. :rofl:
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 465 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 768 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
  • Leende person med röda glasögon och lila halsduk inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 500 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
Stradivarius var en luring
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 940 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 85 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
Så där ja...
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 262 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Kramla
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 058 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 253 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Märks att du inte är uppvuxen med meningen "Nu ska --- spela såg!" på släktkalasen, som en annan är. :crysmile: Vissa kanske säger att det är en förlorad konstform, jag skulle säga att isåfall är det är ok för min del. :rofl:
Det är nästan som att döma ut musik pga lägereldstrubadurer. Välspelad såg är magiskt.

Jag vet inte om Martin här är bästa exemplet, men det var det första jag hittade nu

Edit:
Ternheim backad av såg har jag faktiskt sett live. Jag minns det som en närmast religiös upplevelse men det kräver väl att man gillar grundmaterialet också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.