Fulkemisten
Filterduken sitter alltså över hela öppningen före fläkten?
 
tommib
Ja? Förstår inte riktigt hur du menar här. Att ha ofiltrerade öppningar före fläkten förtar lite av poängen.

Jag ska se om jag kan ta några bilder till när jag bygger om den. Det blir inte idag dock.
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
Om ni behöver köpa filter så har jag 3st G4 594*594*95mm filter över till inköpspris. Gick bara att köpa i 6-pack vilket jag inte behöver. Skicka pm i så fall.
Använder dem också i en låda med en fläk med gott resultat i min verkstad
 
Fulkemisten
tommib tommib skrev:
Ja? Förstår inte riktigt hur du menar här. Att ha ofiltrerade öppningar före fläkten förtar lite av poängen
Nä. Det är såklart efter fläkten flödesmässigt.
 
tommib
Resultatet av kvällens murningsomgång. Notera den eleganta balansakten i andra bilden för att hålla stenarna på plats medans det torkar.
Pågående murningsarbete av betongblock i en källarrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En pågående murningsprocess med nyuppsatta och balanserade betongstenar, murningsverktyg och nivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta har varit på tapeten länge men idag blev det äntligen bättring. Gissa vilka installationer som är nya resp gamla...
Nymurnade elinstallationer på betongvägg med kablar, rör och kopplingsdosa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny och gammal elinstallation i tak med nymurnade hål för kabelförläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade elledningar längs en betongvägg med mätinstrument på en hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En del kvar att göra där men det är lättare att göra allt i ett svep när man bryter spänningen så det blir en annan gång.
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
tommib tommib skrev:
Det är en väldigt stor skillnad på att såga med och utan pendling, när man har den på äter den sig igenom lecablocken som ingenting.
Ja tusan också, att Mathias skulle få rätt ... den här gången ... :p
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja tusan också, att Mathias skulle få rätt ... den här gången ... :p
den här gången *också*.

i just detta fall är jag inte så förvånad, empiriska tester talade tydligt språk redan för många år sedan.

möjligen är det lite förvånande att man kan köpa såg med pendling på jula nu....!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Gissa vilka installationer som är nya resp gamla...
De kablar som ligger ytterst är väl nyast?
 
tommib
Trappsteg, för att lättare komma åt det som är där uppe.

Har också övervägt ett lönnfack eller två, vi får se om det blir något :)
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Mikael_L
Jag skulle nog passat på att mura in ett litet enkelt värdeskåp.

Kanske bara något med ganska enkel lucka, som jag skulle sätta in saker som inte får bli förstörda vid brand, sen kanske en bit mineralull framför innan man stänger luckan.
Med tanke på "kylning" bakifrån och att elden och värmen i övrigt vill uppåt, så tror jag att en sådan ganska enkel metallåda skulle klara innehållet rätt bra.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag skulle nog passat på att mura in ett litet enkelt värdeskåp.

Kanske bara något med ganska enkel lucka, som jag skulle sätta in saker som inte får bli förstörda vid brand, sen kanske en bit mineralull framför innan man stänger luckan.
Med tanke på "kylning" bakifrån och att elden och värmen i övrigt vill uppåt, så tror jag att en sådan ganska enkel metallåda skulle klara innehållet rätt bra.
En hög med kontanter!
 
tommib
Skrutt!

Skulle göra rent avfuktaren och kom så långt att jag tog isär den. Efter några minuters entusiastiskt renblåsande skar kompressorn (ironiskt nog när jag pausade för att fylla på olja).

Avfuktare isärplockad på trätrall utomhus bredvid en vattenfylld behållare och leksaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Uppsidan är att jag får köpa en ny kompressor.
 
  • Gilla
  • Ledsen
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Uppsidan är att jag får köpa en ny kompressor.
Ja verkligen, verktyg som går sönder är ju det bästa som kan hända. Uppgraderingsdags!

Det värsta är ju gammalt skit som vägrar att gå sönder men bara fungerar precis tillräckligt bra för att villhöverbudgeten inte ska kunna användas....
 
  • Gilla
  • Haha
Henkan Sundberg och 7 till
  • Laddar…
Och se det positivt, det var något som inte var nere i gruvan just då, så du slipper baxa upp liket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.