Byggplats med timmer och verktyg inklusive en cirkelsåg och hörselskydd, arbete i gång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tillverkningen av väggar påbörjat. Hade faktiskt ingen cirkelsåg så det blev att unna sig en sådan i detta projekt. Guld värd redan och jag har en hel del kap av skivor framöver så den ska nog få slita på en del!

Nybyggda träväggar för ett byggprojekt, med OSB-skivor och reglar, på en byggplattform utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nytillverkade träväggar liggandes på grus med OSB-skivor och konstruktionsvirke, byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min debutvägg. Inga konstigheter. Lättare än vad jag trodde!

Fyra nytillverkade träväggar på marken bredvid en cirkelsåg och byggmaterial, redo för huskonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det växer på sig!

Nybyggda träväggar på en OSB-skiva utomhus med verktyg synliga, i ett bostadsområde under en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alla fyra blev klara idag. Trodde först det var dags att plocka ihop för dagen då jag inte ville ge mig på att resa själv men familjen kom hem så då blev det resning ändå i kväll!

Familj hjälper till att resa en trästomme för en vägg i ett byggprojekt medan en cirkelsåg och trämaterial syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybörjade trähustomtar med regelverk och bjälklag på en bostadsuppfart, med två personer som hjälper till.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gick kanon! Och jag hade absolut inte fixat det ensam!

Stomme till nybyggda väggar av trä på en byggarbetsplats med hus och bilar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Påbörjade trästommar till väggar på en byggarbetsplats med verktyg och byggmaterial i förgrunden, framför bostadshus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy ovanifrån av ett byggprojekt med nybyggda träväggar, byggmaterial och verktyg utspridda på en grusgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avslutar dagen med en riktigt härlig känsla. Känner mig riktigt stolt över insatsen så här långt så nu blir det en kall och lite soffhäng. I morgon ska jag försöka få till taket. Vet inte riktigt hur jag få till takstolarna så det blir snyggt men det löser sig med lite kliande i huvudet. Trevlig lördagkväll på er alla! Skål!
 
  • Nybyggda träväggar ligger på marken, redo för uppresning i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Harald Boye och 5 till
  • Laddar…
Ofärdig trästomme för takstolar på ett husbygge med byggmaterial i förgrunden och bostadshus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Riktigt seg dag. Hade bökigt med takstolar och planen att få taket tätt idag höll inte alls. Jaja. Nya tag i morgon!
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
H
M mickeselvin skrev:
Kul! Du har ingen tråd man kan bli inspirerad av här?
Har inte orkat en tråd här.
Men här har du ett par bilder.
Har duschen kvar och högtalare som ska upp i bastun de ligger i kartongen i soffan.
 
  • Trädgård med vit byggnad, bastuläge nära skog, badtunna, stolar och röd lada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av bastu med träväggar, bastuugn i hörnet nära ett fönster och en kartong på bänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inredning i en bastu med träbänkar och en vedkorg, kartong synlig på soffan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med soffa, kartonger, maritima dekorationer på väggen och bastuhögtalare i kartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med TV och ljudanläggning på vägg, bastu med öppen dörr och en kartong på soffa till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsutrymme med byggmaterial, verktyg och kartong på en soffa i ett oavslutat rum med kaklade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Andreas Ludde Lundell och 3 till
  • Laddar…
Trästomme för takstolar under konstruktion med en stege lutad mot dem på en molnig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja jag vet. Konstiga takstolar men jag krånglade till det. Men när skiten väl var tillverkad gick det smidigt att få dit dom i alla fall!
Omonterade takstolar av trä på en byggplats under en molnig himmel, med en stege och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående bygge av en ovanlig konstruktion av takstolar på en trästomme, på en gråmolnig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvfärdig träkonstruktion av takstolar på ett bygge med byggmaterial runt omkring under en mulen himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trist väder idag. Inte kul med regnskurar men vad gör man. Bara köra på nu så hårt det går så jag får taket klart. Då kan jag slappna av lite i alla fall. Några av råspontbrädorna hade blivit fuktiga också. Blev en del svärande och många sönderslagna bitar som jag använde att slå med
 
Kul att se! Du har gjort nästan precis så jag tänkt med att ha klinkers av samma typ över hela ytan och sedan även bakom bastuaggregatet. Snyggt! Har du golvvärme eller hur har du gjort med det?

Tillverkade du lavarna själv?

Har även kikat på den typen av aggregat. Är du nöjd med det?

H Hallerudsbo skrev:
Har inte orkat en tråd här.
Men här har du ett par bilder.
Har duschen kvar och högtalare som ska upp i bastun de ligger i kartongen i soffan.
 
H
Det är fusk på golvet.
Är golvmatta.
Orkade inte med att lägga tätskikt i friggan så la golvmatta överallt.
Sten på väggen bakom aggregatet bakom med ett litet led ljus uppe som lyser upp dom.
Samt ljus i tak bakom lav och under.

Laven köpte jag färdig på k-rauta när dom sålde ut.

Aggregatet är ja väldigt nöjd med.
Valde ett lite större på grund av stenvägg och glas dörr och fönster.
Tar ca 40-45 minuter att värma upp.

Ska sätta en luftvärmepump har jag tänkt.
Men nu har jag haft en gasolkamin i vinter.
Funkat kanon.
Golvet har inte vart kallt alls.
 
Redigerat:
Torra träbrädor upplagda på bockar inomhus för att förberedas inför byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog faktiskt in brädorna över natten så fick de torka ordentligt. Funkade bra! Inga problem idag att lägga.
Byggplats med torra brädor, stegar och en halvklar träkonstruktion framför ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Upp och ner. Ner och upp :)

Nybyggt trätak under konstruktion med torra brädor säkrade på hus i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det tar sig. Så sjukt skönt med torra brädor och fint väder!

Konstruktion av trätakstol på byggplats med torkade brädor och byggmaterial på dagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggplats med oavslutat takprojekt och torra brädor säkrade på hustaket, med radhus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satan vilket slit det var med taket. Helt slut i kroppen nu men underbart att bocka av det delmålet!!!! Vet inte riktigt när jag fortsätter så jag säkrade pappen ordentligt med brädor.
 
Delvis klädd husvägg med träpanel och väderskyddande plastfolie, byggmaterial i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade tänkt vila idag men en kompis som är gammal snickare kunde hjälpa till idag och jävlar vad det går undan när man har experthjälp! :)

Delvis påklädd husvägg med vit panel och stege lutad mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hus under renovering med delvis monterad vit träpanel och en stege, på en byggplats med bilar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis påklätt trähus under konstruktion med isolering och påbörjad träpanel på framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kul att få se huset lite påklätt! Hade beställt för lite panel så det är därför vi byggt som vi gjort här på framsidan. Ska fylla på med långa brädor sedan. Funkar ju bra med denna typ av panel. Jaja, vi hade inte kommit längre idag ändå. Går inte hamra och såga hur länge som helst då vi bor som vi bor.

Och vad kul det var att jobba med en riktig snickare! Grymt att se hur snabbt beslut tas och hur han hela tiden låg ett par steg före mig i tanken. :)
 
  • Gilla
Likan och 2 till
  • Laddar…
Byggmaterial som träplankor och vindskivor staplade utomhus vid en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gått några dagar och lite har hänt. Förutom fixande som att balansera in plattor och vindskivor på sidorna på taket är det nu dags att sätta in en större stöt.

Översiktsbild av ett utomhusbygge med träreglar på marken och ett litet vitmålat hus med svart tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bestämde oss till slut för att placera spabadet i övre delen av bilden. Blir nog ändå bäst.

Byggarbetsplats med träreglar för grund till spabad framför en vit byggnad under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara köra på.

Byggarbetsplats med trästomme till framtida spabadsplats och halvfärdigt skjul i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående byggnation av träterrass med horisontella reglar, verktyg och material synliga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppifrånvy av en trädgård med pågående byggnation av trädäck och en friggebod i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja inte så mycket att säga. Det flöt på bra utan krångel även om det givetvis var jobbigt. Men som vanligt lönar sig bra grundarbete och jag kan inte nog tacka lasern som var guld värd!
 
  • Gilla
Likan och 1 till
  • Laddar…
Byggställning framför halvfärdig friggebod med grå fasad och trästomme för trall intill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Halvfärdigt gråmålat uthus nära en stomme för en träterrass i en bakgård med bostadshus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kom på att det kanske är smart att måla innan golvläggning. I alla fall det mesta. Skönt att kunna slafsa på utan att bekymra sig över ett stänk här och där :)

Dessutom i hög grad nödvändigt då en del spik redan hade börjat få rost. Nästa steg nu blir att måla en gång till, slutföra taket och.lägga trallen. Väntar på offert också på fönstren.

En hopvikt och delvis suddig bild av en papperskorrespondens rörande byggprojekt och bygglov.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade en incident i veckan också med en granne som tydligen inte har något bättre för sig. Blir så trött. Men som tur är så visste jag att detta skulle kunna hända och är helt förberedd. Vi äger marken själva i samfälligheten och därför kan jag bygga närmare åt det hållet. Åt vägen och mot grannen är det +4,5 så det är helt enkelt någon som retar sig på bygget och måste lägga sig i. Hur troligt är det från första början att jag chansade. Givetvis är allt uppkollat före byggstart. Och att hen inte fått yttra sig om bygglov beror ju helt enkelt på att en friggebod inte behöver bygglov :)
 
  • Gilla
Martin.M och 8 till
  • Laddar…
Byggprojekt med nylagd trädäck vid husfasad, kapsåg på arbetsbänk, och byggmaterial runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träaltan under konstruktion med dubbla brädor som sarg, verktyg och sågbock i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvfärdigt altanbygge med dubbla brädor som sarg, verktyg och material synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bestämde mig i sista sekunden för att lägga dubbla brädor som sarg. Blev lite extra meckande men det kommer löna sig då det är snyggt (om det blir bra ... får hoppas det :) )

Obs. Använde några brädor som egentligen var på gränsen här på slutet då det sinade men var så sugen att få se det hyfsat klart. Byter nog ut ett par av dessa när jag köpt mer.

Delvis färdigställd träterrass i byggfas med dubbla brädor som sarg, såg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förbereder så gott det går för spabadet.

Nybyggd träaltan med dubbla brädor som sarg i anslutning till ett grått hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag fick hjälp idag och det underlättade enormt. Hela denna yta avklarades på en dag. Hade tagit en hel helg om jag själv fått springa runt och mäta, såga och skruva. I det stora hela flöt det på bra och det blev riktigt snyggt om vi får säga det själva :)
 
  • Nybyggd träterrass med dubbla brädor som sarg vid ett hus under konstruktion, byggmaterial syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Likan och 2 till
  • Laddar…
M mickeselvin skrev:
[bild]
[bild]
Kom på att det kanske är smart att måla innan golvläggning. I alla fall det mesta. Skönt att kunna slafsa på utan att bekymra sig över ett stänk här och där :)

Dessutom i hög grad nödvändigt då en del spik redan hade börjat få rost. Nästa steg nu blir att måla en gång till, slutföra taket och.lägga trallen. Väntar på offert också på fönstren.

[bild]

Hade en incident i veckan också med en granne som tydligen inte har något bättre för sig. Blir så trött. Men som tur är så visste jag att detta skulle kunna hända och är helt förberedd. Vi äger marken själva i samfälligheten och därför kan jag bygga närmare åt det hållet. Åt vägen och mot grannen är det +4,5 så det är helt enkelt någon som retar sig på bygget och måste lägga sig i. Hur troligt är det från första början att jag chansade. Givetvis är allt uppkollat före byggstart. Och att hen inte fått yttra sig om bygglov beror ju helt enkelt på att en friggebod inte behöver bygglov :)
Följdfråga då bara för sakens skull.
-Har du fått någon ok från samfälligheten att bygga 1m ifrån då eller hur resonerar du för det?
=)
 
Campar Campar skrev:
Följdfråga då bara för sakens skull.
-Har du fått någon ok från samfälligheten att bygga 1m ifrån då eller hur resonerar du för det?
=)
Såklart.
 
  • Gilla
Campar och 1 till
  • Laddar…
Bra jobbat (y)
 
  • Gilla
mickeselvin
  • Laddar…
M mickeselvin skrev:
Såklart.
Så skönt att bara kunna trycka upp det "in his face"! :lying:
 
  • Gilla
mickeselvin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.