Nu kör vi! Lämnar våtzon1 och flyter resten med Finja 260 fiber. Spacklar sedan fall i våtzonerna med Finja Handspackel fin.

Ångest!!
Vattenpass på grått underlag som visar att ytan är i våg och redo för flytspackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rum med nylagt självnivellerande spackel runt golvbrunnar, avgränsat med blå tejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Jädrar vad du ligger i. Har du semester eller vad är det frågan om?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Jädrar vad du ligger i. Har du semester eller vad är det frågan om?
Glapp i kalendern på jobbet denna vecka - Och endast 2 dagar bokade nästa. Så det gäller att passa på!!

Sen en fru som tröttnat lite på duschkabinen...
 
Nyligen gjuten betonggolv med blå skyddstejp och synliga golvbrunnar i ett rum under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sjöblöt i svett!!! Nu är det bara att vänta ett par timmar innan vi kollar av med passet. Tur man har en Flex betongslip... :rofl:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Sen en fru som tröttnat lite på duschkabinen...
Viktig styrparameter för arbetet....
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Så här i efterhand då efter att ha skrapat lite - Fallet stämmer förvånansvärt bra över hela golvet, det jag har är att det är lite lågt vid toalettavloppet och efter höger och vänster vägg. Sen är det lite för platt ute mot väggen mellan dusch och bad. Så jag ger mig själv godkänt!

Nu tar vi en kall pilsner och går ned och spacklar lite fall i Våtzon. Imorgon när flytspacklet brunnit klart tar vi och kör ett varv primer och fixar till mina små fadäser med spackel! :beer:
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Ny spacklad yta på betonggolv med ojämn spackling och verktyg i ett hörn av rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fall spacklat - Tog i ganska mycket på höjden så det blir nog en del skrapa... då var man blöt i svett igen då!
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
:)Idag fick det blir korrigering av lite defekter i golvet som tidigare nämt, avskrapat och kontrollerat 3-4 gånger så att allt verkligen stämmer och det är onekligen så att det är högts vid dörren och att allt kommer att rinna till brunnarna.
Lokal-fallet är dessutom det klanderfritt med marginal. 13mm på 60cm. 120 pass som ligger mitt över brunn.

Dusch;
Mätning av golvnivåskillnad vid en duschbrunn med tumstock och vattenpass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

badkar:

Mätning av golvets lutning nära en dörr med ett vattenpass och tumstock som visar 13mm höjd över en avstånd på 60cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hela golvet lutar mot brunn, omkring 10mm på 120cm.
En våtmarkör visar en lutning på ett betonggolv som kontrolleras för jämnhetsdefekter och avrinning till brunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är nöjd med golvet generellt, det finns millimeter avvikelser när man kollar runt med rätskivan... men men - Jag är nog för petig!

Väggarna har nu fått sig en strykning med primer så blir nästa steg tätskikt!:)
Renoverat badrum under förberedelse för tätskikt, gipsskivor och lutande golv till brunn visible
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Vår besiktningsman kollade fallet med en golfboll. Han tyckte att det visade att det var tillräckligt med fall.
 
Inser att någon golfboll inte finns att tillgå i det här hushållet - Man har lite annorlunda intressen. Boll generellt var inte lätt det heller... :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
En kula från ett lager kanske finns?
Har definitivt mer kullager hemma än bollar! ;)
 
Åsa Lund
Barnens spelkulor funkar säkert de med:)
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Ett halvfärdigt badrum med blå fuktspärrsfolie på väggarna och isolering synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fuktspärrad duschutrymme under konstruktion med Casco Wetstop-system.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Puuuh!
 
  • Gilla
tobbbias och 6 till
  • Laddar…
Hej trevlig läsning
Hur ser det ut där du har manschett runt apparatdosor?
 
Hillpinch Hillpinch skrev:
Hej trevlig läsning
Hur ser det ut där du har manschett runt apparatdosor?
Hmm... i vilket avseende? Två stycken apparatdosor med 60-120mm manschett som tätning. (Spannet på manschetterna är 32-60 och 60-120, en mitt emellan hade varit bättre).
Skall vara två stycken handdukstorkar monterade där och då dosorna är så nära golv och så nära båda våtzonerna så valde jag att täta mot dosorna.
Handdukstorkar är INR Line som skall monteras i apparatdosa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.