K karljohan2019 skrev:
som sagt:
Var hos biltema och service-killen eller cykel-kunnige-mannen som de kallade honom där sa: att du ska köpa Biltemas skruvlåsning, vilket jag gjorde. men besvara vänligen mina 2 sista frågor ovan

tack
ja men vet han om det är nåt trasigt då? Man löser inget som är trasigt med skruvlåsning och det är klart att om du frågar om det är en lösning så håller de såklart med. Det betyder ju inte att det ÄR lösningen på ditt problem. Hade personen varit van med att laga cyklar så hade nog rådet även där varit att ta isär först och kolla vad som felar........Annars låter det nog mer som en medarbetare i mängden som ibland plockar ihop lite cyklar.
 
  • Gilla
karljohan2019 och 1 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Annars låter det nog mer som en medarbetare i mängden som ibland plockar ihop lite cyklar.
Tycker det låter som någon som gladeligen skulle byta framdäcket för att lösa det här problemet. Har träffat på den kompetensreserven på biltema.

Det finns som sagt miljarder cyklar i världen med samma konstruktion, som fungerar bra utan skruvlåsning. Skruvlåsning kommer inte att lösa det här problemet.

Sätter du multibond eller annat lim där, så kommer det inte att gå att få isär prylarna för att laga det rikltiga problemet, men styret kommer att vara löst ändå.

Jag gissar att gängorna är borta.
 
  • Gilla
karljohan2019 och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.