J jonaserik skrev:
Pass på, om du sätter Loctite där så kanske du aldrig får isär det igen.
Finns röd, blå, lila där lila fäster ännu mindre än blå
 
Gänglåsning ska inte behövas i den här applikationen. Något är jättefel.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Misstänker att de två näsor som brukar sitta på den koniska pluggen inte sitter i spåren som dom ska.
Lossa allting som beskrivits ovan, dra ut styret oh inspektera.
 
kontrollera vad som felar istället för att använda loctite. Det ska absolut inte behövas där.
 
  • Gilla
Spoz och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Misstänker att de två näsor som brukar sitta på den koniska pluggen inte sitter i spåren som dom ska.
Lossa allting som beskrivits ovan, dra ut styret oh inspektera.
Man har lämnat den koniska pluggen, nu är det två sneda ytor som ska glida mot varandra.... Styrdel och bromshandtag på cykel, person håller i, numrerade etiketter, vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Säkert bara Biltemas kvalitetskontroll som fallerat, ta isär, kolla ytorna...

Tror TS surfar via FBs VPN, därav knasiga länkar..

Och nej, det ska inte behövas gänglåsning på den skruven...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Troligen inte, men på en icke-kritisk skruv som inte behöver gänglåsning funkar det säkert tillräckligt bra....
 
  • Gilla
Spoz och 2 till
  • Laddar…
Eftersom du fått rekommendation av butiken du köpte den av så ska det ju fungera. Gör det inte det så reklamera både cykel och gänglåsning.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Eftersom du fått rekommendation av butiken du köpte den av så ska det ju fungera. Gör det inte det så reklamera både cykel och gänglåsning.
vad kommer att hända om jag reklamerar?
 
K karljohan2019 skrev:
vad kommer att hända om jag reklamerar?
De kommer att jävlas med dig om du inte spelade in samtalet misstänker jag...
 
men herregud vad det har snöats in sig på skruvlåsningen då? Har du tagit isär och kollat om nåt är trasigt ens? Det ska inte behövas nån skruvlåsning där överhuvudtaget. Det finns femhundramiljarder cyklar där ute som det bara är fastdraget på och det fungerar bra. Det kanske är gängpaj på bottenkilen eller skruven och det lagar man inte med nån skruvlåsning.
 
  • Gilla
karljohan2019 och 3 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
men herregud vad det har snöats in sig på skruvlåsningen då? Har du tagit isär och kollat om nåt är trasigt ens? Det ska inte behövas nån skruvlåsning där överhuvudtaget. Det finns femhundramiljarder cyklar där ute som det bara är fastdraget på och det fungerar bra. Det kanske är gängpaj på bottenkilen eller skruven och det lagar man inte med nån skruvlåsning.
som sagt:
Var hos biltema och service-killen eller cykel-kunnige-mannen som de kallade honom där sa: att du ska köpa Biltemas skruvlåsning, vilket jag gjorde. men besvara vänligen mina 2 sista frågor ovan

tack
 
K karljohan2019 skrev:
som sagt:
Var hos biltema och service-killen eller cykel-kunnige-mannen som de kallade honom där sa: att du ska köpa Biltemas skruvlåsning, vilket jag gjorde. men besvara vänligen mina 2 sista frågor ovan

tack
Du ska väl inte limma fast skruven? Så nej, det är inte samma sak som skruvlåsning. Men det är väl bara att prova med biltemas skruvlåsning? Då märker du ju om det hjälper eller om vidare felsökning krävs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.