Det är så man ska göra. vet man inte det bör man ta ett motorsågskörkort så man lär sig hur man ska göra :)

Hade han inga sågbyxor?
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är så man ska göra. vet man inte det bör man ta ett motorsågskörkort så man lär sig hur man ska göra :)

Hade han inga sågbyxor?
motorsågskörkort var inte uppfunnit då och tala om för en enveten gubbe som lärt mig i skogen hur han skall jobba i skogen:surprised:
 
Jag tog motorsågskörkort för något år sedan varav de flesta I kursen hade sågat i 20-40 år. Det var de gamla som hade svårast att klara det, eftersom de gjort fel i så många år :). Man bör ha respekt med sig :)
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
B bakterie skrev:
Jag tror jag har likadant fäste på skottkärrehjulen och har aldrig fattat hur man ska göra för att göra rätt. Har varit nära att göra mig illa själv. Hur ska man göra?
Sätta fast det man jobbar med tror jag är nummer 1 för o slippa slinta.

Vet faktiskt inte korrekt sätt men skruvmejsel går ju helt okej. Slår tillbaka den med en hylsa i rätt storlek.
 
  • Gilla
bakterie
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Hade han inga sågbyxor?
Skyddar dom även på baksidan av benen? Dom jag har använt har jag för mig bara har fiberstoppning framtill.
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
useless useless skrev:
Skyddar dom även på baksidan av benen? Dom jag har använt har jag för mig bara har fiberstoppning framtill.
Nej de gör de nog inte, förhoppningsvis nyper det tag i några av fibrerna och kör fast
 
Finns dem som har runt om, men det är ovanligt.
 
M
H hjulia skrev:
Tack för tipset! Just nu håller jag axeln i schack genom att gå till naprapat med en-två månaders mellanrum. Fick övningar i början med de kommer jag sällan ihåg så nu brukar jag inte få några längre
Gick också till naprapat m.m. Var där ca 10 gånger med måttligt resultat. Det blev bra först när jag började ligga på spikmatta samt massera skulderbladen själv med en tennisboll (mot soffan eller väggen). Då blev det kanske 90% bra.

Men jag ska prova hängandet också för att se om man kan få upp det till 100% :)
 
M Marcussjogren skrev:
Gick också till naprapat m.m. Var där ca 10 gånger med måttligt resultat. Det blev bra först när jag började ligga på spikmatta samt massera skulderbladen själv med en tennisboll (mot soffan eller väggen). Då blev det kanske 90% bra.

Men jag ska prova hängandet också för att se om man kan få upp det till 100% :)
Jag har tur så i 4-6 veckor efter behandling är jag 100% bra och sen beror det lite på vad jag har för projekt på gång hur snabbt det blir sämre efter dessa veckor. Ibland klarar jag mig nästan 3-4 mån innan jag behöver nästa behandling och ibland går det bara en månad innan det är dags igen. Som tur är täcker friskvårdsbidraget från jobbet större delen av kostnaden. Men jag ska försöka hänga och se om det kan bli ännu bättre
 
Under det år vi hittills hållit på med vårt bygge har vi, peppar peppar, knappt haft några tillbud.
Det enda som varit lite värre var när jag låg på takstolarna och skulle skruva fast en extra regel under hammarbandet ovanför ena garageporten, för att sedan kunna lyfta upp och ställa utegipsen på.
I
mitt huvud fanns just då inte alternativet att skruva fast regeln ovanifrån (dvs dra skruven först genom hammarbandet och sedan dra fast regeln) utan jag hängde ut över öppningen och skruvade underifrån.
Stödde mig med armbågen på hammarbandet och skruvade i en skruv, och sen nästa, och då kände jag hur det högg till i armbågen!

Skrek till och försökte instinktivt resa mig upp men det gick inte då armbågen satt fast i huset! Sambon som stod nere på marken frågade vad som hände men jag var då fullt fokuserad på att sätta i backen på skruvdragaren, försöka hitta skruvskallen som är undertill, och backa loss skruven så att jag kommer loss. Med 90mm skruv och en spikläkt på 28 samt hammarband på 45 så gick någonstans mellan 10 och 20mm in i armen, tillräckligt mycket för att jag skulle fastna iaf!

Person som håller en skruv som har trängt igenom hud på arm, med en liten blodfläck synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som tur var missade skruven alla senor, nerver, ben och annat viktigt. Jag ringde direkt min bror som är läkare och förklarade situationen och visade hur det såg ut och frågade om jag borde åka in till akuten, vilket jag brukar undvika till det yttersta. Han tyckte det såg fint ut och att jag bara skulle plåstra om och hålla lite koll på det, om det inte gjorde mer ont än jag beskrev var det ingen större fara.
Så på med ett plåster, ta lite fika så att chocken fick släppa, och sen fortsätta jobba bara!
 
  • Wow
  • Gilla
hkkv och 17 till
  • Laddar…
Tur att du inte tappade skruvdragaren :worried:
 
  • Gilla
  • Haha
Plutus och 5 till
  • Laddar…
Det där såg inget kul ut. :thinking:
Själv drog jag en gipsskruv genom fingret för ett halvår sen. Men det var bara att backa ur och sätta på ett plåster och sen köra vidare.

5x90 upp i armbågen lät mera ”hardcore”(y)


//AA
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Bordssågen tog lite av fingret. Pilla inte bort spillbitar med händerna, man är bara dum i huvet om man gör det.
 
  • Skadat finger med synliga köttskador omslutet av en blodig trasa, varning för osäker användning av bordssåg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Ledsen
Nyfniken och 10 till
  • Laddar…
Usch.
Ser ut som du kommer vara öm i nageln några dar. :oops:

//AA
 
  • Gilla
ekblom
  • Laddar…
tommib
Alltså, inte för att jag egentligen bryr mig men BH borde kanske ha en sån "spoilerfunktion" så att man kan dölja den där typen av bilder. I alla fall när man sitter och äter en grillad köttbit...
 
  • Gilla
Nick_se och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.