F
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Elektriker har väl 70% på Ahsell.

Blir billigt för elektrikern och dyrt för kunden..
Just på ljuskällor är det av tradition betydligt sämre rabatter. Det kan däremot vara 80% på andra saker.
 
F
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Elektriker har väl 70% på Ahsell.

Blir billigt för elektrikern och dyrt för kunden..
Just på ljuskällor är det av tradition betydligt sämre rabatter. Det kan däremot vara 80% på andra saker.
useless useless skrev:
Lägg på en hundring så får du dimbara märkesspottar. Fortfarande nästan halva priset jämfört med Plejd.
Kolla vad du får betala för en dimbar HideLite av samma kvalite som Plejden. Plötsligt är kanske inte Plejd så dyrt längre?
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Nissens
K karlmb skrev:
Du är alltså din egen sysadmin?
Det behövs ingen. Lägger 0 timmar om året på systemet, det bara fungerar.
 
Nissens
K karlmb skrev:
Min kvalitetskänsla kommer av att grejorna fungerar som tänkt och är lätta att få igång.
Då borde du testa Plejd
K karlmb skrev:
Samt att jag vet att det går att utöka till betydligt mer avancerade saker den dagen jag får lust till det.
Ja, hobbyister har den inställningen, du har sannolikt redan börjat fundera på att bygga in ansiktsigenkänning och att bevaka postlådan.
En väldigt liten andel anvanvändare funderar på sådant.
Det är inget fel med att ha en sådan hobby, men de flesta har inget intresse av det.
 
Nissens Nissens skrev:
Då borde du testa Plejd
För det funkar så bra att du inte bara slipper lägga tid på det, de levererar en vecka extra tid så fort du köper din första enhet.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
För det funkar så bra att du inte bara slipper lägga tid på det, de levererar en vecka extra tid så fort du köper din första enhet.
Enkelt och proprietärt, med grym support om man har knepiga automationer på gång, men oftast vill man ju bara styra lampor, och även en värmepump.
⭐⭐⭐⭐⭐
 
  • Älska
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Nissens
kashieda kashieda skrev:
För det funkar så bra att du inte bara slipper lägga tid på det, de levererar en vecka extra tid så fort du köper din första enhet.
Märkligt att det bara blir fler och fler som väljer Plejd. Kan det vara så att det är någon insikt du missat? ☺️

Eftersom du lägger tid i Plejdtrådar så är du ju intresserad ändå. 😊
 
M Marcus-AA skrev:
Med valbart tune eller warmdim? Visa en sån, och vad styrningen runt den kostar.
Det finns säkert. Måste de vara blå-gröna också?
 
F fsn skrev:
Just på ljuskällor är det av tradition betydligt sämre rabatter. Det kan däremot vara 80% på andra saker.

Kolla vad du får betala för en dimbar HideLite av samma kvalite som Plejden. Plötsligt är kanske inte Plejd så dyrt längre?
Jo det är de. Läste du inte mitt inlägg om proffessionella alternativ?
 
F
K karlmb skrev:
Jo det är de. Läste du inte mitt inlägg om proffessionella alternativ?
Rent generellt försöker jag läsa så lite som möjligt av dina alster, och för jag det så gör jag allt för att förtränga det. Jag har tillgång till grossist-nettopriser från de stora grossisterna och det är inte de rabatter som det är på tex kabel. Men länka för all del till ditt inlägg, det finns 185 sidor i tråden…. Så skall jag se vad det är för rabatt på ditt alternativ och om det blir billigare än Plejd (vilket det förhoppningsvis blir då jag kallt räknar med att Plejd tar betalt för den smidiga installationen, den genoamrbetade systemeringen och en rätt vass produkt).
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Märkligt att det bara blir fler och fler som väljer Plejd. Kan det vara så att det är någon insikt du missat? ☺️

Eftersom du lägger tid i Plejdtrådar så är du ju intresserad ändå. 😊
Fler som i att Plejd tar marknadsandelar eller fler vill styra sin belysning?
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Rent generellt försöker jag läsa så lite som möjligt av dina alster, och för jag det så gör jag allt för att förtränga det. Jag har tillgång till grossist-nettopriser från de stora grossisterna och det är inte de rabatter som det är på tex kabel. Men länka för all del till ditt inlägg, det finns 185 sidor i tråden…. Så skall jag se vad det är för rabatt på ditt alternativ och om det blir billigare än Plejd (vilket det förhoppningsvis blir då jag kallt räknar med att Plejd tar betalt för den smidiga installationen, den genoamrbetade systemeringen och en rätt vass produkt).
Varsågod: https://www.byggahus.se/forum/threads/plejd.306197/post-5452708
 
F
K karlmb skrev:
Varsågod: [länk]
Men gubben….. jag sa att generellt är det inte 70% rabatt på sånt här hos grossisterna. Att då säga ”jodå” och länka till en av 100 nätbutiker som säljer obrandat China-junk är inte samma sak som att det skulle vara 70% rabatt på en Hide-a-Lite eller nåt annat högprofilerat märke där jag bara åker tillbaka till grossisten och byter den om det mot förmodan krånglar. Det är fö en köksbänksbelysning du länkar till med 30% mindre effekt än en Plejd-spot en helt annan spec.

Jag skall försöka komma ihåg detta tills jag skall byta ut bänkbelysningen i köket.
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
F fsn skrev:
Men gubben….. jag sa att generellt är det inte 70% rabatt på sånt här hos grossisterna. Att då säga ”jodå” och länka till en av 100 nätbutiker som säljer obrandat China-junk är inte samma sak som att det skulle vara 70% rabatt på en Hide-a-Lite eller nåt annat högprofilerat märke där jag bara åker tillbaka till grossisten och byter den om det mot förmodan krånglar. Det är fö en köksbänksbelysning du länkar till med 30% mindre effekt än en Plejd-spot en helt annan spec.

Jag skall försöka komma ihåg detta tills jag skall byta ut bänkbelysningen i köket.
Men bäste spann vatten, är du elektriker så vet du väl var du ska leta?
Mina exempel var från grejorna kan köpa i svenska butiker, inkl Ahsells eller liknande.
Om du anser Hide-a-lite vara i icke junk från Kina så kan du köpa ljuskällor och drivers där.
Och när det kommer till Zigbeedelen så kan man köpa allt från tex Tuya om man inte vågar pröva några andra märken.
(Fö då de delar som hanterar enbart reglerström)
Om du kallar Tuya för Kinajunk är ju all diskussion med dig meningslös eftersom du isåfall är så löjligt dåligt påläst.
Gå nu in på Hide-a-lite och välj dina nya CC-LED.
 
F
K karlmb skrev:
Men bäste spann vatten, är du elektriker så vet du väl var du ska leta?
Mina exempel var från grejorna kan köpa i svenska butiker, inkl Ahsells eller liknande.
Om du anser Hide-a-lite vara i icke junk från Kina så kan du köpa ljuskällor och drivers där.
Och när det kommer till Zigbeedelen så kan man köpa allt från tex Tuya om man inte vågar pröva några andra märken.
(Fö då de delar som hanterar enbart reglerström)
Om du kallar Tuya för Kinajunk är ju all diskussion med dig meningslös eftersom du isåfall är så löjligt dåligt påläst.
Gå nu in på Hide-a-lite och välj dina nya CC-LED.
Jag är inte elektriker. Och faktum kvarstår, inget du länkar till visar på något sätt öht på rabatter på 70%. Du har påtagliga problem med både läsförståelse, slutledning och trovärdighet.
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.