Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag måste nog hitta en sysadmin, @Nissens säger att jag behöver en. Typiskt.
Undrar bara vad denna sysadmin ska göra? Fixa alla dessa problem jag har som påstås finnas, fast några länkar för att påvisa alla dessa problem presenteras förstås inte. Det är bara är så.
Kanske ska ställa om timern till min vvb?
Hänger du bara i denna tråden så förstår jag att du inte känner till det. Kolla forum för de andra systemen så får du lite insikt i det. Hittar du inte de forumen får du väl kolla med dina barn eller barnbarn som kan hjälpa dig att hitta.
 
Nissens Nissens skrev:
Hänger du bara i denna tråden så förstår jag att du inte känner till det. Kolla forum för de andra systemen så får du lite insikt i det. Hittar du inte de forumen får du väl kolla med dina barn eller barnbarn som kan hjälpa dig att hitta.
Är det inte forumhyfs att den som påstår något ska bevisa det? Men det kanske inte gäller dig?
 
  • Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har inget behov av att övertyga dig eller andra om någonting. Detta är en Plejdtråd och jag är ointresserad av att fördjupa några diskussioner om andra system.

Om du har svårt att hitta Plejd forum så måste du ha letat oerhört dåligt.
Du drar sällan upp hur krävande andra system är, i Plejdtråden?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Hänger du bara i denna tråden så förstår jag att du inte känner till det. Kolla forum för de andra systemen så får du lite insikt i det. Hittar du inte de forumen får du väl kolla med dina barn eller barnbarn som kan hjälpa dig att hitta.
När jag väl anställer en sysadmin för att sköta min hemautomation så löser sig den biten, då behöver jag inte fråga mina barn. Inga barnbarn ännu, men det kanske kommer.
Har du några tips på nån sysadmin förresten?
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Och inget av dem har samma upplägg
Nej gudskelov!
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Och inget av dem har samma upplägg och kvalitetskänsla som Plejd. Det borde du veta om du nu har sån koll.
Kvalitet, berätta på vilket vis sticker Plejd ut?
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Nissens
FredrikR FredrikR skrev:
Du drar sällan upp hur krävande andra system är, i Plejdtråden?
Vet du vad ordet ”fördjupa” betyder?
 
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Är det inte forumhyfs att den som påstår något ska bevisa det? Men det kanske inte gäller dig?
Det kan ju vara ”forumhyfs” att hålla sig till ämnet. Du och några till här har ju som agenda i Plejdtrådarna att ständigt framhäva andra system. Det är lite märkligt att ni har det behovet, ni söker väl bekräftelse gissningsvis. ☺️
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Då har vi olika uppfattning om det. Jag vet inget snorbilligt system som fungerar lika bra som Plejd. Du behöver inte rada upp dina tyckanden om det igen, alla vet din subjektiva bild av det.
Varför lade du till "snorbilligt"? Det skrev väl ingen? Oärlig argumentation som vanligt.

Och du bör inte snacka så mycket om att vara subjektiv :) Är din självinsikt verkligen så usel?

Nissens Nissens skrev:
Visst, du har väl ett unikt system. Många hobbyister vittnar om något helt annat om du läser diverse trådar, och nej, jag tänker inte gräva fram länkar åt dig.
Nissens Nissens skrev:
Läs trådarna för hobbyautomatiserinhgssystemen så ser du. Det finns en anledning till att många väljer Plejd, och att du inte förstått det vet alla här redan.
Ytterligare ett påstående du inte har några belägg för m.a.o. Vi börjar bli vana :)

EDIT: Det borde införas en regel om att man inte om och om igen får påstå saker utan att kunna ge belägg för dem. Diskussioner blir så mycket "renare" om man inte bara kan hitta på allt man skriver utan faktiskt måste visa att det stämmer.

Nissens Nissens skrev:
Jag har absolut ingen lust att övertyga dig om något kring det. Gå gärna ut i någon ”riktigt” Plejdforum och lufta dina synpunkter så får du något att bita i. ☺️
Har personerna i de forumen bättre argument än dig menar du? Då kanske du skulle ta till dig dem, för dina nuvarande är ganska usla.
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det kan ju vara ”forumhyfs” att hålla sig till ämnet. Du och några till här har ju som agenda i Plejdtrådarna att ständigt framhäva andra system. Det är lite märkligt att ni har det behovet, ni söker väl bekräftelse gissningsvis. ☺️
Gissningsvis inte, vi vet att ju att de andra systemen klarar så mycket mer.
Men det förutsätter naturligtvis att man har en sysadmin anställd, annars skulle det ju inte gå förstås 😉
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har inget behov av att övertyga dig eller andra om någonting. Detta är en Plejdtråd och jag är ointresserad av att fördjupa några diskussioner om andra system.

Om du har svårt att hitta Plejd forum så måste du ha letat oerhört dåligt.
Du har alltså noll koll på de system du dissar?

Om jag får gissa så har du inget plejd-system heller, utan du fabulerar lika mycket där.
 
  • Gilla
djac och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det kan ju vara ”forumhyfs” att hålla sig till ämnet. Du och några till här har ju som agenda i Plejdtrådarna att ständigt framhäva andra system. Det är lite märkligt att ni har det behovet, ni söker väl bekräftelse gissningsvis. ☺️
Svårt att förstå hur förträffligt Plejd är om det inte relateras till något eller hur?
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vet du vad ordet ”fördjupa” betyder?
Berätta om kvaliteten du tidigare nämnde.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Hittade inte en enda CC led på Hide-a-lite ens...
Dom har flera. Både i Optic-serien och Core-serien, samt deras Thin och Spot mini är dom jag kommer på bara sådär.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Allvarligt. Alla plejdsysten ligger på plejds servrar och minst nio av tio har förmodligen kvar behörigheten till systemet för sin elektriker.

Låter som att man har tillgång till sysadmins faktiskt. Men det är nog bara min subjektiva tolkning... 😉
 
  • Haha
  • Gilla
djac och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.