Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Inte fullt så illa då i alla fall
Vad är det som är illa då menar du?
 
K karlmb skrev:
Vad är det som är illa då menar du?
Angående värdet och att det är ett kinesikt bolag. Det minskade värdet på bolaget var något som gillades när det gällde plejd så samma borde hållas för sant även för tuya. Inte ett positivt tecken och de har ändå zigbee som protokoll.

För övrigt hittade jag vad som kräver uppkoppling:
"Note: Not all smart devices can be controlled in LAN, such as: cameras, video doorbells and other smart devices that most of functions rely on cloud servers."

Och de som inte kräver uppkoppling:
"Such as Zigbee devices, Bluetooth devices and some Wi-Fi devices (sockets, light bulbs, etc.) can all be controlled within the local area network"

Den dåliga engelskan är inte min...
 
K karlmb skrev:
Jaså? Tuya har mkt Zigbee lampor så det förstod jag inte.
Okej, jag har bara sett att de har wifi. :rofl:
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Äh jag fattar ingenting. Gillar egentligen inte låsta lösningar men då får jag kanske det jag vill ha med Plejd och väljer jag Shelly så blir det bara strul. 20000 för 10 spotlights med Plejd och ett par uttag kändes lite saftigt :)
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
J
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Angående värdet och att det är ett kinesikt bolag. Det minskade värdet på bolaget var något som gillades när det gällde plejd så samma borde hållas för sant även för tuya. Inte ett positivt tecken och de har ändå zigbee som protokoll.

För övrigt hittade jag vad som kräver uppkoppling:
"Note: Not all smart devices can be controlled in LAN, such as: cameras, video doorbells and other smart devices that most of functions rely on cloud servers."

Och de som inte kräver uppkoppling:
"Such as Zigbee devices, Bluetooth devices and some Wi-Fi devices (sockets, light bulbs, etc.) can all be controlled within the local area network"

Den dåliga engelskan är inte min...
Tuya är världens största tillverkare av chip för smarta hemprodukter. Skulle inte förvåna mig om de även tillverkar Plejds chip.
Kör man HA så är även deras produkter möjliga att köra lokalt. Det gör jag...
Här är förresten mitt ZigBeenät om nån vill skriva en avhandling.
Grafisk nätverksrepresentation med noder, kanter och inställningsalternativ på mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Tuya är en av världens, om inte världens största tillverkare av chip för smarta hemprodukter. Skulle inte förvåna mig om de även tillverkar Plejds chip.
Nej, Tuya producerar inga chip. Det är Silicon Labs som gör det åt dem. De gör smarta mjukvarulösningar. Dessutom går det sämre för dem än Plejd.
 
Fantastiskt ointressant graf du la upp...
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Fantastiskt ointressant graf du la upp...
Nej den var intressant men jag tycker mig se att det saknas ett streck.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
J
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Nej, Tuya producerar inga chip. Det är Silicon Labs som gör det åt dem. De gör smarta mjukvarulösningar. Dessutom går det sämre för dem än Plejd.
Sant, de är alltså oem för all världens IoT- bolag. Kursen har dykt rätt bra senaste året.
 
J
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Fantastiskt ointressant graf du la upp...
Du vill alltså inte skriva en avhandling. Noterar detta. Eftersom du är noga med orden vill jag påpeka att bilden visar en topologi. Graf är något helt annat.
 
  • Haha
Anonymiserad 358496 och 1 till
  • Laddar…
Nä, det är en graf...
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
A
J Jocke Best skrev:
Du vill alltså inte skriva en avhandling. Noterar detta. Eftersom du är noga med orden vill jag påpeka att bilden visar en topologi. Graf är något helt annat.
Det är en graf. Kolla Wikipedia så förstår du bättre.
 
Nissens Nissens skrev:
Det finns skäl till att elektrikern föreslår Plejd.
Bara det att koppla prylarna till wifi är ju galet i en fast installation…
Nu är ju Bluetooth WiFi också, om man skall vara petig. Det är dock inte WLAN som nog är det du tänker på...
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Okej, jag har bara sett att de har wifi. :rofl:
De har typ allt.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Sant, de är alltså oem för all världens IoT- bolag. Kursen har dykt rätt bra senaste året.
Tja, de flesta bolag har väl dykt sista året.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.