Jag brukar sätta ca cc15-20, finns säker de som har exakt mått men mina har funkat bra för mig.
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
leby skrev:
Jag brukar sätta ca cc15-20, finns säker de som har exakt mått men mina har funkat bra för mig.
Fräst in tre stycken på 600mm, får se när allt är ihop limmat ;)
 
S
Första hurtsen fräst, känns ok :) väntar in parallel tvingarna som kommer på måndag, tisdag

Fräsen har stöd av anhållet (första bilden)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
S
Måste flika in med detta :) dotter 7år kommer och frågar vad jag gör, monterar kex, följd frågan blev, kan man äta dom? :) sött :)
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
S
Nr 2 färdig fräst


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
badtastex skrev:
Jag har på "senare tid" använt metoden med "story stick" för arbete med domino. Tanken är då att man använder en och samma mall för alla hål och på så vis får fin linjering. I ditt fall med kantbearbetning kan man använda en liten distans som man lägger denna mall på och på så sätt får ett anhåll längs kanten som utgörs av mallen. Det enda som kan vara lite klurigt är att komma ihåg vilken sida man har som referens men om man markerar alla arbetsstycken så brukar det ge sig ganska snabbt.
Story stick ser smidigt ut och att markera arbetsstyckerna är nu standard ;) (tur att man inte har börjat limma)
 
S
Fortsätter med fräsningen, införskaffa mera kex i morgon
 
S
Då är fräsningen klar, förutom där sågen ska stå, sätter höjden när övriga hurtsar är klara

Problem/nöjd idag:
- den förbaskade sänksågs slangen ;)
- inga konstigheter med fräsningen, då jag endast använder maskinens anhåll så centreras inte kexet riktigt, diffar på någon millimeter, noga med att märka upp sidostyckerna
- bra dammupptagning på fräsen

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
S
I väntan på paralell tvingar och lim, skissar jag på tre hurtsar som ska förvara L-BOXXarna, fungera som utmatnings bord för GTS sågen, även som arbetsbänk
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
V
Spännande att följa 👍🏻

OT vart får man tag på story stick?
 
VillaAnna skrev:
Spännande att följa 👍🏻

OT vart får man tag på story stick?
Dom får man inte tag på, dom gör man ;)
Gjorde ett par stycken igår till räcket till den nya trappan jag snickrar just nu :)
 
pr95 skrev:
Ingen dum ide
[länk]
En sån vill jag ha! :)

Riktigt snyggt! Bra och roliga filmer också! :)
 
  • Gilla
VillaAnna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.