S
Lite Wurth´s skruv inhandlade.
 
Skooda skrev:
Lite Wurth´s skruv inhandlade.
Fick du med deras AW-bits?
 
S
Daniel_N skrev:
Fick du med deras AW-bits?
Japp, de sa att det fungerar med torx men när jag testade AW'n så satt den ruskigt bra, har svårt att se att torxen skulle fungera så bra :)
 
Nä torxen är inget vidare efter man kört aw från wurth. :)
 
S
Några systemskuvar också, ett litet test


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
S
Skjutit fast syllpapp under stommen


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mycket intressant, kommer att bli en jäkligt läcker verkstad. Blir sugen på att göra om i min förrådsdel av garaget och kasta ut lite hyllor till förmån för en fast bänk. Men det får blir när jag är klar med min mobila bänk och när cyklarna och veden har fått ett eget förråd.
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Ska leta reda på Daniels tråd nu, fint med inspiration då jag börjar bygga garage/verkstad om någon vecka :)
Väntar spänt efter nästa uppdatering!
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
S
Nu är sockeln fastsatt och i våg


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
rock_fc och 2 till
  • Laddar…
S
Äntligen kan man börja foga ihop hurtsarna :) då jag aldrig har använt en lamellfräs, några tips på vägen :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Microkatten
Skooda skrev:
Äntligen kan man börja foga ihop hurtsarna :) då jag aldrig har använt en lamellfräs, några tips på vägen :)
Ja, se till att sätta hålen på rätt ställe! :p

Det jag tyckt vara svårast med en kexmaskin ( i mitt fall dominon ) har varit att ha koll på limningen. Det kan gärna bli lite stressigt att sätta tvingar överallt på de 10-15 min limmet tillåter. Så planera limningen väl och smart!
 
Redigerat:
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Skooda skrev:
Äntligen kan man börja foga ihop hurtsarna :) då jag aldrig har använt en lamellfräs, några tips på vägen :)
Maskinens sula är bättre referens än vinklingsbara anhållet.
 
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Doppa kexen i lim istället för att spruta i slitsen på den första sida du sätter kex, det skvätter lim överallt när man knackar ned dom annars.. Jag byggde mina köksskåp med den fräsen och gjorde då ett antal mallar för att få avstånden och vinkeln bra, sparade ganska mycket tid i slutändan.
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.