Har en gammal ful plastmatta i tvättstugan och tänkte byta ut den mot en ny, men inte enbart för att den är ful utan för att den bara går upp ett par cm på väggarna på långsidan, och på kortsidorna så ligger den jämns med.

Vi har trä hus så jag tycker inte det är värt att kakla det, vårt badrum på övervåningen är kaklat 2008 och det känns redan omodernt och skulle bli dyrt att kakla om. Måste vara billigare att dra ut en plastmatta än att riva ut allt kakel. Så jag är glad att man inte fel kaklade tvättstugan..

Tycker mattan känns säkrare och dessutom är den alltid varm o skön att stå på. Kakel och onödigt dyr golvvärme är inte värt tycker jag heller.

I vår stora hall har kakelplattorna släppt på flera ställen, detsamma hade hänt 2010 i stora badrummet som fick totalrenoveras pga fuktskada. Är rädd att det händer igen.

Så i mitt fall är det 3-0 för plast mattan.


Men var på en hus visning för nåt år sedan där dom lagt in plastmatta i stora badrummet på övervåningen i ett trä hus, och det var imponerande snyggt många andra kommenterade också att det såg fint ut. Så jag tror inte det behöver vara något som sänker husets värde direkt. Det finns ju riktigt fina plastmattor idag, men jag har alltid tänkt på gamla 70tals linoleum mattor och vart lite anti tills jag sett annat.

Underhåll cilit bang kalk spray en gång om året mot kostnaden för golvvärme.....
 
pelpet pelpet skrev:
- Golvet känns varmare (golvvärme mindre viktigt)
Är det samma elektrisk golvvärme används under klinker och Plastmatta ? Tackar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.