thomasx skrev:
Det ser å andra sidan lite skralt ut med förvaring i köket och det ser ut att bli extremt lite bänkyta när diskhon kommer på plats. För ni ska väl ha diskho?

Var kommer skärbrädan? Finns det plats för den?
Sant.
Men köket är ditsatt för syns skull, den verkliga utformningen lär bli en helt annan.
 
Raskus skrev:
Sant.
Men köket är ditsatt för syns skull, den verkliga utformningen lär bli en helt annan.
Men du kan inte planera köket efter att du spikat stugans planlösning, då står du där med vad du har. Som det ser ut nu har du mycket små möjligheter att göra något som skapar mer förvaring och bänkyta, om du inte ska göra en köksö. Men då får du helt plötsligt ett helt annat upplägg med trångt mellan kök, matbord och soffa och matbordet vid vägg istället för fönster.
 
Hemmakatten
Vi är två personer. Ett badrum och en minimal toalett. VÄLDIGT glada över den extra toaletten.

När våra fem barn bodde hemma och framförallt var tonåringar hade vi två badrum och en toalett. Det var alltid krockar och kö till badrummen.
 
thomasx skrev:
Men du kan inte planera köket efter att du spikat stugans planlösning, då står du där med vad du har. Som det ser ut nu har du mycket små möjligheter att göra något som skapar mer förvaring och bänkyta, om du inte ska göra en köksö. Men då får du helt plötsligt ett helt annat upplägg med trångt mellan kök, matbord och soffa och matbordet vid vägg istället för fönster.
Jo det går ju göra ett L-format kök längs väggen mot toalettdörren.
Sen är detta en stuga, räknar inte med att få plats med ett restaurangkök.
 
Raskus skrev:
Jo det går ju göra ett L-format kök längs väggen mot toalettdörren.
Sen är detta en stuga, räknar inte med att få plats med ett restaurangkök.
Jaha, det ska inte vara ett restaurangkök. Jaja, då är det kanske bäst att jag behåller mina synpunkter för mig själv, så får du själv klura ut problematiken kring att göra ett L-kök där, för att inte tala om trängseln du kommer att uppleva på mer än ett ställe i stugan. Du borde nog kolla upp ett och annat funktionsmått m.m.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.