F fribygg skrev:
Det där tror jag du missuppfittat, det är ankor som ska ha vattenland.
Massuppfittat, heter det!
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Massuppfittat, heter det!
Lätt för dig som är besserwisser att påstå
 
  • Älska
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Annars fungerar plastblommor bra
Men äppelmos då?
 
F fribygg skrev:
Det där tror jag du missuppfittat, det är ankor som ska ha vattenland.
Nähä 😮... Jag har fått lära mig att ankor ska ha smörjgrop?!
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Äter de mycket bananer? Det är viktigt att tänka. Tänkte om man ska plantera en palm där och en liten stand.
Ska du byta nötter mot bananer❓
 
S Sona2012 skrev:
Men äppelmos då?
Nej äppelmos kan inte ersätta plastblommor
 
3umblebee 3umblebee skrev:
Hönor, är det de med stora eller små horn?
Det är dom som lägger mindre ägg än tuppar
 
N Niq skrev:
Det är dom som lägger mindre ägg än tuppar
Tack tror äntligen att jag förstått nu. Så hönor med eller utan vattenland lägger stora ägg och tuppar lägger små?

Vet du möjligtvis om det är tillåtet att elda med höns inom tättbebyggt område eller krävs tillstånd från kyrkan?
 
3umblebee 3umblebee skrev:
Tack tror äntligen att jag förstått nu. Så hönor med eller utan vattenland lägger stora ägg och tuppar lägger små?

Vet du möjligtvis om det är tillåtet att elda med höns inom tättbebyggt område eller krävs tillstånd från kyrkan?
Nej tvärtom tuppar lägger större ägg.
Man får bara elda med torkade höns. Du behöver tillstånd från kyrkan. Men gå direkt till chefen för kyrkan. Är det en Kristen kyrka så är det troligtvis den dom kallar gud.
 
3umblebee 3umblebee skrev:
Vet du möjligtvis om det är tillåtet att elda med höns inom tättbebyggt område eller krävs tillstånd från kyrkan?
Jag tycker det är lite oetiskt att elda hela höns, plocka dem först och nöj dej med att elda fjädrarna.
Om det är tillåtet eller inte spelar väl inte så stor roll om du varken stör eller förstör.
 
Det kan bli problematisk med standskyddet.
Men blir det någon skillnad om gör om det till en stRand istället?
 
N Niq skrev:
Ska du byta nötter mot bananer❓
Ibland är det mycket nötter bland bananerna
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det kan bli problematisk med standskyddet.
Men blir det någon skillnad om gör om det till en stRand istället?
Det beror på vilken kommun det är
 
N Niq skrev:
Det beror på vilken kommun det är
Varför då?
 
F fribygg skrev:
Jag tycker det är lite oetiskt att elda hela höns, plocka dem först och nöj dej med att elda fjädrarna.
Om det är tillåtet eller inte spelar väl inte så stor roll om du varken stör eller förstör.
Att elda fjädrarna är en bra idé men 2024 ser jag en stor risk att människor blir kränkta om det springer runt nakna höns på tomten efter att jag plockat dem.

N Niq skrev:
Nej tvärtom tuppar lägger större ägg.
Man får bara elda med torkade höns. Du behöver tillstånd från kyrkan. Men gå direkt till chefen för kyrkan. Är det en Kristen kyrka så är det troligtvis den dom kallar gud.
Jag har inte tillhörighet till någon kyrka och borde därför kunna fråga vilken som helst ex Pastafarianism.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.