raveper raveper skrev:
Hittade en sak i mitt gamla hus men jag kommer aldrig säga vad det var.
Gammalt hus? Då hoppas jag det inte var plastfärg eller elverktyg du hittade.

Det ska vara linoljefärg kokt på terpentin, sågspån och ägg. Målat med penslar "från tiden", iklädd murarskjorta, vadmalsbyxor och hemtäljda näverstövlar.

Byggnadsvårdaren
 
  • Haha
  • Gilla
Per i Hamrånge och 7 till
  • Laddar…
Cruzze Cruzze skrev:
Hej Byggahus,
Vi tog nyligen hand om en katt som en av sommargästerna övergivit.
[bild]
Är det nån som har ett tips på bra och robusta trädgårdsmöbler i metall eller nåt? Vi är på kort tid inne på vår andra uppsättning i trä och vi börjar tröttna.
Men det där är ingen katt, det är en tvättbjörn. Ge den rikliga möjligheter att tvätta så ska ni få se att trädgårdsmöblerna klarar sig.


Sedan att man inte får ha djur som ser ut som fångar i ansiktet som fångar ska ni inte låta ge er tankar att fångas av.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vet inte om den platsar, men den här gjorde jag med en rostig kniv medan frugan tittade på förra säsongen av Let’s dance.

Brukar hinna med sådär 25–30 minuter per avsnitt, för jag nattar ungarna och går ut med hunden först.
Guldfärgad äggformad juvel, blomdekor, på fot i rikt dekorerad skrinliknande bas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Råkade göra fyra streck istället för IV på fyran, så blir väl att börja om.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Conqvist och 11 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Var det inte den där du karvade med tänderna?
 
Hittade nästan 10.000 blocket annonser.
Svensk annonsplattform visar olika verktyg till salu: dammsugare, verktygslåda, elverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara börja fynda.
 
  • Haha
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Bra att vi är inne på verktyg.
Tänkte hjälpa polarn att snickra på sitt hus men upptäckte att min justerbara hammare bara är graderad i millimeter. Finns de för tum också? Han har köpt tretumsspik nämligen. Eller är det bättre att köpa nya spik 75 mm?
Justerbar skiftnyckel på träbakgrund, metall, verktyg, använd för att dra åt eller lösa bultar och muttrar.
 
  • Haha
  • Gilla
antett och 8 till
  • Laddar…
J
Förlåt om jag inte läst tråden, men jag har planterat parkslide längs med tomtgränsen, och nu tillåter inte grannen mig att sköta om den från hans håll. Han påstår att han har rätt att ta ner grenar som växer in på hans sida, men det är ju halva häcken! Kan den ta skada om han klipper ner den för kraftigt? Han har i lönndom hamlat sin lönn, och den ser väldigt risig ut, och det hymlade jag inte om när jag bestämde mig för att prata med honom. Förstår att det låter märkligt att jag inte bara knöt näven i fickan, utan gick över för ett snack. Borde jag ta med mig en långburk istället? Grannen har en stödmur som stödjer dåligt längs mot parksliden, tror det har att göra med att han försökte driva ut fukten från den med elektroosmos, och det var så effektivt att parksliden slokar. Hur kan jag sätta gränser för detta?
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Förlåt om jag inte läst tråden, men jag har planterat parkslide längs med tomtgränsen, och nu tillåter inte grannen mig att sköta om den från hans håll. Han påstår att han har rätt att ta ner grenar som växer in på hans sida, men det är ju halva häcken! Kan den ta skada om han klipper ner den för kraftigt? Han har i lönndom hamlat sin lönn, och den ser väldigt risig ut, och det hymlade jag inte om när jag bestämde mig för att prata med honom. Förstår att det låter märkligt att jag inte bara knöt näven i fickan, utan gick över för ett snack. Borde jag ta med mig en långburk istället? Grannen har en stödmur som stödjer dåligt längs mot parksliden, tror det har att göra med att han försökte driva ut fukten från den med elektroosmos, och det var så effektivt att parksliden slokar. Hur kan jag sätta gränser för detta?
Du kan ansöka om handuppsträckning från kronofogden om han vägrar att betala fakturan. Det är nog det bästa du kan hoppas på utan att ha gjort en egen beskitning.
 
  • Gilla
antett och 3 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Vad tycker ni om det här huset jag ritat?

Tycker ni inte om det eller tänker komma med negativa kommentarer kan ni låta bli att skriva jag vill bara få beröm och medhåll😜[bild]
Du måste ha minst 4x garage!!
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Mina grannar har byggt nåt på sin tomt som skymmer min utsikt - i vilket avdelning av europadomstolen kan jag stämma dom i? Eller räcker det med att anmäla dom till kommun.

//
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
Cruzze Cruzze skrev:
Hej Byggahus,
Vi tog nyligen hand om en katt som en av sommargästerna övergivit.
[bild]
Är det nån som har ett tips på bra och robusta trädgårdsmöbler i metall eller nåt? Vi är på kort tid inne på vår andra uppsättning i trä och vi börjar tröttna.
En sådan sittkudde i päls förstår du väl att katten klöser sönder och kissar på. Du måste skaffa en kevlarkudde. Finns i NASAs shop.
 
Alfredo Alfredo skrev:
[länk]
Tråden vinner förstapriset
 
  • Gilla
  • Älska
Peter_Ker och 6 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Tråden vinner förstapriset
Men det är inte rätt kopplat!!
😂
 
Är det nån som kan svara mig?
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.