Jo men tänkt på latensen, det måste vara en perfekt sinusvåg till overkill-prylen och ingen onödig down time.
 
Jag tycker inte CAT 6 eller några andra speciella sladdar till datan är nödvändiga. Jag har gjort en egen sladd till de befintliga sladdarna. Fungerar hyfsat bra.
Vit elkabel med europlugg och röd nätverkskontakt på gult underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Maria T och 13 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jag tycker inte CAT 6 eller några andra speciella sladdar till datan är nödvändiga. Jag har gjort en egen sladd till de befintliga sladdarna. Fungerar hyfsat bra.
[bild]
Sladd! Vilken medeltid! Trådlöst är bäst mech med sådär där unitubu är bäst.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Sladd! Vilken medeltid! Trådlöst är bäst mech med sådär där unitubu är bäst.
Kanske är därför de inte går att köpa.
 
A atomlab skrev:
Sladd! Vilken medeltid! Trådlöst är bäst mech med sådär där unitubu är bäst.
Det är ju sladdarna som gör det... plus en UPS och reservkraftsaggregat.
Och en sådan där unitubu.
 
  • Serverrack med nätverksutrustning, kablar, UPS, och lagringsenhet inom IT-infrastruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd sladd är ofta gammal jord. Byt ut allt mot blåvitt.

MVH
Glenn
 
  • Gilla
  • Haha
triada och 9 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Jo, själv har jag ett sånt här:
[bild]
Fast inte så platt som bilden blev.. tyckte dock den lät så ställde den hos grannen o byggde ett hönshus över den.
Edit: ok bilden blev normal efter post. Men min har som sagt en värppinne också som tillbehör.
Plus för rejäla gaffelholkar nertill. 💪
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jag tycker inte CAT 6 eller några andra speciella sladdar till datan är nödvändiga. Jag har gjort en egen sladd till de befintliga sladdarna. Fungerar hyfsat bra.
[bild]
Jo det där ser ut som en listig sladd, spismatning, plurilex?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo det där ser ut som en listig sladd, spismatning, plurilex?
Nej det är ju en sån där PoE injector!
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Nej nu tror jag du missförstod va? Det var ju bara lite syftningsfel så förståeligt..
"Drivs med fördel på 4-takt alkylatbensin men 95 oktan kan också anvädas.
OBS! går ej att använda för att ladda en elbil."

Dom förtydligar bara att man inte kan använda bensin direkt i Teslan så därför du behöver en sån som adapter emellan. Nu förstår du va?

Edit: Nu har jag skrivit så många kloka saker att citat funktionen pajat.. detta var ett svar på:
Textvarning på svenska, informerar att det inte går att använda för laddning av elbil.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Nej det är ju en sån där PoE injector!
Aha, jo det blir nog en väl injekterad AP med den sladden!🤓
 
P paralun skrev:
Aha, jo det blir nog en väl injekterad AP med den sladden!🤓
Jo men det krävs, du kör väl inte kvar dit wifi på 100mW?? här bryggar jag till garaget med 40W för att vara säker på att grannen (han som inte hänger på Hammarbyhöjden) inte ska kunna störa mina signaler när han kollar på TV1000 sent på natten.
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Jo men det krävs, du kör väl inte kvar dit wifi på 100mW?? här bryggar jag till garaget med 40W för att vara säker på att grannen (han som inte hänger på Hammarbyhöjden) inte ska kunna störa mina signaler när han kollar på TV1000 sent på natten.
Att ha en granne som kan störa ens signaler räknas som byggfel, kommunen måste brustit i sin hantering när de gav bygglovet.
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Att ha en granne som kan störa ens signaler räknas som byggfel, kommunen måste brustit i sin hantering när de gav bygglovet.
Japp, försvarsmakten borde ha sagt nej. Men jag kan ju inte gärna fråga nu, då kanske de kommer ut o mäter o undrar varför jag har två 20m torn på tomten. Well tekniskt sätt är väl det ena på grannens tomt men det är bara för att jag har mitt garage där.
 
  • Gilla
  • Haha
triada och 3 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Nej nu tror jag du missförstod va? Det var ju bara lite syftningsfel så förståeligt..
"Drivs med fördel på 4-takt alkylatbensin men 95 oktan kan också anvädas.
OBS! går ej att använda för att ladda en elbil."

Dom förtydligar bara att man inte kan använda bensin direkt i Teslan så därför du behöver en sån som adapter emellan. Nu förstår du va?

Edit: Nu har jag skrivit så många kloka saker att citat funktionen pajat.. detta var ett svar på:
[bild]
Nej måste vara 99 0ktan annars kommer etanolen och dom andra tillsatsämnena att äta upp tanken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.